Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejrychlejší BMW M v Česku. Je to vzácná jubilejní M5

aktualizováno 
BMW M5 je ikona. Z manažerského sedanu postavili v Mnichově supersport poprvé před třiceti lety. Pátá generace M5 to slaví speciální edicí. Díky úpravám vysprintuje na stovku pod čtyři sekundy. Jeden z tří set vyrobených kousků se objevil v brněnském dealerství značky.

BMW M5 ve speciální edici k třicetiletému výročí modelu | foto: Jiří Mařík, czechexotics.compro iDNES.cz

Může se hodit

Také byste se rádi stali majiteli BMW? Vyberte si svůj nový vůz ze široké nabídky na Automodul.cz.

První M5 představilo BMW před třiceti lety. Vrcholový model řady BMW E28 měl premiéru v roce 1984 v Amsterodamu a hned se stal ikonou. Točivý 286koňový řadový atmosferický šestiválec 3,4 litru s autem i na dnešní poměry pěkně cvičil. Auto jezdilo rychlostí až 245 km/h, což byl na svou dobou neskutečný kalup. Po ní následovaly další čtyři generace M5, po šestiválci přešla na osmiválec, pak desetiválec a s aktuální pátou generací M5 zase dva ubrala a nasadila přeplňování.

K příležitosti letošních oslav 30. výročí vzniku modelu, který je ikonou mezi nejostřejšími sedany, představili mnichovští limitovanou sérii „30 Jahre M5“ (30 let M5). Ta vznikne v limitovaném počtu pouhých 300 kusů určených pro celý svět. Pro Česko mají být podle informací iDNES.cz určené dva kusy.

BMW M5 ve speciální edici k třicetiletému výročí modelu

S výkonem 331 kW/600 koní a točivým momentem 700 Nm (to znamená 40 koní a 20 Nm navíc) je tato speciální edice nejvýkonnějším sériovým modelem BMW v historii celé divize M.

Fotogalerie

Na stovku rozdovádí 4,4litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turby auto za 3,9 sekundy. U standardního provedení je to o půl sekundy více, což je úctyhodné zlepšení. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, za příplatek a pod podmínkou absolvování speciálního řidičského školení posunou maximálku na 305 km/h.

Základní M5 startuje na ceně 2,7 milionu korun a kousek, který je teď k mání v Brně, má cenovku 4,1 milionu.

Oproti „obyčejné“ M5 udělali konstruktéři několik úprav: lehce auto odlehčili, přeprogramovali řídicí jednotku dvouspojkového automatu, oblékli M5 do speciálního matného šedého laku, vyšlechtili interiér a postavili na dvacetipalcové ráfky (pneumatiky 265/35 vpředu a 295/30 vzadu).

Auto vychází z provedení M5 Competition, které má snížený a upravený podvozek, stabilizační systém připravený na ostřejší jízdu, překalibrované řízení a upravené nastavení diferenciálu.

Že do této unikátní edice patří i kousek, který se teď naparuje v Brně, dokazuje plaketa na přístrojovce a nápisy na různých místech auta.

BMW M5 ve speciální edici k třicetiletému výročí modelu


Témata: Amsterdam, BMW, Mnichov


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.