Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW na zbrojní pas vystřelí z 0 na 270 km/h za dvanáct sekund

aktualizováno 
BMW představilo opravdový supersportovní speciál: BMW S1000RR. Silniční motorku se skutečně těžko uvěřitelnými papírovými hodnotami. Litrová raketa na dvou kolech umí být i příjemná.

Je tu něco tak převratného, co by si měli milovníci znáčku s modrobílou vrtulkou navždy zapsat zlatým písmem do svých historických záznamů. Skutečný bod zlomu!

Raketa na dvou kolech a z evropské produkce. Pro fanoušky okruhového závodění je to "splněný sen". Má 193 koní v motoru, hmotnost 204 kilogramů s plnou nádrží a maximální rychlost blížící se hranici 300 km/h.

BMW S1000RR

Ve světě doposud patřícím doposud výhradně japonským motorkám, způsobil tento stroj opravdovou revoluci. První metry za řidítky jsou pro každého fajnšmekra nezapomenutelným okamžikem a i my jsme pro první ostrý test raději volili uzavřenou letištní plochu. Maximální hodnoty tohoto stroje totiž už skutečně nepatří do běžného silničního provozu. Zvolena byla betonová dráha v Mnichově Hradišti, kde se na motocyklech běžně závodí. Znát jsme chtěli hlavně údaje o zrychlení.

Hned první test vzal jezdci dech. Díky dokonalému systému rychlořazení HP Quickshift (není nutné zaklapávat plyn při řazení a mačkat spojku) se motorka rozjížděla z takovou vehemencí, že hned v úvodu jsme naměřili zrychlení z 0 na 270 km/h za neuvěřitelných 12 vteřin. Stokilometrovou hranici pokoří BMW S100RR za úvodní tři vteřiny.

Pokud byste ale v tomhle "nabušeném" BMW hledali stroj, z jehož projevu dýchá na okolí či jezdce nějaká nespoutaná brutalita či nezvladatelná síla, byli byste překvapení. Tradice značky velí stavět uživatelsky vstřícné, pohodlné a vybavené motorky – a S1000RR v tomto ohledu není jiná.

Posez i ovládání je absolutně bezproblémové, motorkáři tomu říkají "hned po prvním nasednutí máte pocit, že jste se tu narodili". V příplatkové výbavě najdete dynamickou kontrolu trakce (TC) s protiskluzovou kontrolou v šikmých polohách, či ABS, které se výrobce snažil přizpůsobit i pro jezdce, kteří se častěji vydávají na závodní okruhy.

BMW S1000RR

Ani vzhledově tuto motorku s konkurencí nezaměníte. Už jen to, že je při pohledu z pravé a levé strany je pokaždé jiná - na jedné straně je světlo kulaté a proti němu hranaté. Už to je ve světě jedné stopy unikát. Na předních USD vidlicích najdete silné čtyřpístkové radiální brzdy, pod motorem je masivní výfuk s katalyzátorem. Celá lehkostí dýchající koncepce je do jednoho celku uzavřena lehoučkou krovkou s plastovou krytkou chránící případné nouzové sedátko pro spolujezdce.

S 1000 RR je samozřejmě i motocyklem pro běžné využití a již v základu najdete všechny prvky potřebné pro silniční provoz, tedy nepřehlédnutelné blinkry, zadní LED diodové světlo, zrcátka, či držák SPZtky.

Obrovském potenciálu stroje ale stejně nejvíc svědčí závodní dráhy a okruhy. BMW například už drží letošní titul mistra světa produkčních motocyklů a s celými zástupy těchto strojů se můžete setkat na okruhových závodech všech možných úrovní. BMW S1000RR deklasovalo konkurenci a dráždí ji dál.

BMW S1000RR v číslech

motor

Řadový kapalinou/olejem chlazený čtyřválec, čtyři titanové ventily na válec DOHC, objem 999 ccm, dva vrchní vačkové hřídele, výkon 193 koní při 13 000 otáčkách, točivý moment 112 Nm při 9 750 otáčkách
rám Hliníkový odlitek. Zadní kyvná vidlice odpružená centrálně. Dvě přední USD Ø 46mm teleskopické vidlice
brzdy Vpředu 2 x 320 milimetrů kotouče – radiální brzdiče, vzadu jeden kotouč 220mm. Nabídka příplatkového ABS
pneumatiky Přední 120/70ZR17; zadní190/55ZR17
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 2 056 mm x 826 mm x 1 138 x 1432
výška sedla 820 mm
váha 204 kg (pohotovostní s náplněmi)
cena 395 000 Kč (bez příplatkového vybavení)

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Ducati Multistrada 950. Přední reflektory a plexištítek vyhrály nejednu...
Méně je někdy více, Multistrada si titul Motocykl roku 2017 zaslouží

Kolik koní je tak akorát na zábavu a cestování na motorce? Padesát? Sto? Dvě stě? Česká anketa Motocykl roku 2017 konečně přinesla odpověď. Je to přesně 113...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.