Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW na zbrojní pas vystřelí z 0 na 270 km/h za dvanáct sekund

aktualizováno 
BMW představilo opravdový supersportovní speciál: BMW S1000RR. Silniční motorku se skutečně těžko uvěřitelnými papírovými hodnotami. Litrová raketa na dvou kolech umí být i příjemná.

Je tu něco tak převratného, co by si měli milovníci znáčku s modrobílou vrtulkou navždy zapsat zlatým písmem do svých historických záznamů. Skutečný bod zlomu!

Raketa na dvou kolech a z evropské produkce. Pro fanoušky okruhového závodění je to "splněný sen". Má 193 koní v motoru, hmotnost 204 kilogramů s plnou nádrží a maximální rychlost blížící se hranici 300 km/h.

BMW S1000RR

Ve světě doposud patřícím doposud výhradně japonským motorkám, způsobil tento stroj opravdovou revoluci. První metry za řidítky jsou pro každého fajnšmekra nezapomenutelným okamžikem a i my jsme pro první ostrý test raději volili uzavřenou letištní plochu. Maximální hodnoty tohoto stroje totiž už skutečně nepatří do běžného silničního provozu. Zvolena byla betonová dráha v Mnichově Hradišti, kde se na motocyklech běžně závodí. Znát jsme chtěli hlavně údaje o zrychlení.

Hned první test vzal jezdci dech. Díky dokonalému systému rychlořazení HP Quickshift (není nutné zaklapávat plyn při řazení a mačkat spojku) se motorka rozjížděla z takovou vehemencí, že hned v úvodu jsme naměřili zrychlení z 0 na 270 km/h za neuvěřitelných 12 vteřin. Stokilometrovou hranici pokoří BMW S100RR za úvodní tři vteřiny.

Pokud byste ale v tomhle "nabušeném" BMW hledali stroj, z jehož projevu dýchá na okolí či jezdce nějaká nespoutaná brutalita či nezvladatelná síla, byli byste překvapení. Tradice značky velí stavět uživatelsky vstřícné, pohodlné a vybavené motorky – a S1000RR v tomto ohledu není jiná.

Posez i ovládání je absolutně bezproblémové, motorkáři tomu říkají "hned po prvním nasednutí máte pocit, že jste se tu narodili". V příplatkové výbavě najdete dynamickou kontrolu trakce (TC) s protiskluzovou kontrolou v šikmých polohách, či ABS, které se výrobce snažil přizpůsobit i pro jezdce, kteří se častěji vydávají na závodní okruhy.

BMW S1000RR

Ani vzhledově tuto motorku s konkurencí nezaměníte. Už jen to, že je při pohledu z pravé a levé strany je pokaždé jiná - na jedné straně je světlo kulaté a proti němu hranaté. Už to je ve světě jedné stopy unikát. Na předních USD vidlicích najdete silné čtyřpístkové radiální brzdy, pod motorem je masivní výfuk s katalyzátorem. Celá lehkostí dýchající koncepce je do jednoho celku uzavřena lehoučkou krovkou s plastovou krytkou chránící případné nouzové sedátko pro spolujezdce.

S 1000 RR je samozřejmě i motocyklem pro běžné využití a již v základu najdete všechny prvky potřebné pro silniční provoz, tedy nepřehlédnutelné blinkry, zadní LED diodové světlo, zrcátka, či držák SPZtky.

Obrovském potenciálu stroje ale stejně nejvíc svědčí závodní dráhy a okruhy. BMW například už drží letošní titul mistra světa produkčních motocyklů a s celými zástupy těchto strojů se můžete setkat na okruhových závodech všech možných úrovní. BMW S1000RR deklasovalo konkurenci a dráždí ji dál.

BMW S1000RR v číslech

motor

Řadový kapalinou/olejem chlazený čtyřválec, čtyři titanové ventily na válec DOHC, objem 999 ccm, dva vrchní vačkové hřídele, výkon 193 koní při 13 000 otáčkách, točivý moment 112 Nm při 9 750 otáčkách
rám Hliníkový odlitek. Zadní kyvná vidlice odpružená centrálně. Dvě přední USD Ø 46mm teleskopické vidlice
brzdy Vpředu 2 x 320 milimetrů kotouče – radiální brzdiče, vzadu jeden kotouč 220mm. Nabídka příplatkového ABS
pneumatiky Přední 120/70ZR17; zadní190/55ZR17
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 2 056 mm x 826 mm x 1 138 x 1432
výška sedla 820 mm
váha 204 kg (pohotovostní s náplněmi)
cena 395 000 Kč (bez příplatkového vybavení)

Autoři:


Nejčtenější

V Itálii neprovozujte sex v autě, vyšlo by vás to draho, upozornil dopravní expert v Rozstřelu

Hostem Rozstřelu byl expert z BESIP Petr Vomáčka (19. června 2018)

Pokuty ze zahraničí už chodí do Česka zcela běžně. V Rakousku měří rychlost na každém rohu a nově tam můžete dostat...

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...



Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Crashtest s 25procentním přesahem Jeepu Grand Cherokee

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro...

Další z rubriky

Kousavá jawa slaví padesátku v Brně, kde na ní Franta Štastný jel nejlíp

František Šťastný

Před padesáti roky v Brně František Štastný zajel svůj nejlepší domácí výsledek v mistrovství světa. Na motorce, které...

VIDEOTEST: Obratné enduro pro začínající cestovatele BMW G 310GS

Test motocyklu BMW G 310 GS

Zmenšená verze legendárního modelu GS od BMW je ideální motorka pro cestovatele amatéry. Pohodlný podvozek, příjemný...

Carving na třech kolech: Když si motorka půjčí to nejlepší od auta

Přibrzdit si v zatáčce přední brzdou není u Nikenu problém, na rozdíl od...

Co motorkáři nejvíc závidí autům? Kromě bezpečí ochranného rámu je to jisté vedení stopy v zatáčkách, možnost prudce...

KTM 250 EXC-F
KTM 250 EXC-F

r.v. 2012, naj. 5 628 km
129 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz