Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW na zbrojní pas vystřelí z 0 na 270 km/h za dvanáct sekund

aktualizováno 
BMW představilo opravdový supersportovní speciál: BMW S1000RR. Silniční motorku se skutečně těžko uvěřitelnými papírovými hodnotami. Litrová raketa na dvou kolech umí být i příjemná.

Je tu něco tak převratného, co by si měli milovníci znáčku s modrobílou vrtulkou navždy zapsat zlatým písmem do svých historických záznamů. Skutečný bod zlomu!

Raketa na dvou kolech a z evropské produkce. Pro fanoušky okruhového závodění je to "splněný sen". Má 193 koní v motoru, hmotnost 204 kilogramů s plnou nádrží a maximální rychlost blížící se hranici 300 km/h.

BMW S1000RR

Ve světě doposud patřícím doposud výhradně japonským motorkám, způsobil tento stroj opravdovou revoluci. První metry za řidítky jsou pro každého fajnšmekra nezapomenutelným okamžikem a i my jsme pro první ostrý test raději volili uzavřenou letištní plochu. Maximální hodnoty tohoto stroje totiž už skutečně nepatří do běžného silničního provozu. Zvolena byla betonová dráha v Mnichově Hradišti, kde se na motocyklech běžně závodí. Znát jsme chtěli hlavně údaje o zrychlení.

Hned první test vzal jezdci dech. Díky dokonalému systému rychlořazení HP Quickshift (není nutné zaklapávat plyn při řazení a mačkat spojku) se motorka rozjížděla z takovou vehemencí, že hned v úvodu jsme naměřili zrychlení z 0 na 270 km/h za neuvěřitelných 12 vteřin. Stokilometrovou hranici pokoří BMW S100RR za úvodní tři vteřiny.

Pokud byste ale v tomhle "nabušeném" BMW hledali stroj, z jehož projevu dýchá na okolí či jezdce nějaká nespoutaná brutalita či nezvladatelná síla, byli byste překvapení. Tradice značky velí stavět uživatelsky vstřícné, pohodlné a vybavené motorky – a S1000RR v tomto ohledu není jiná.

Posez i ovládání je absolutně bezproblémové, motorkáři tomu říkají "hned po prvním nasednutí máte pocit, že jste se tu narodili". V příplatkové výbavě najdete dynamickou kontrolu trakce (TC) s protiskluzovou kontrolou v šikmých polohách, či ABS, které se výrobce snažil přizpůsobit i pro jezdce, kteří se častěji vydávají na závodní okruhy.

BMW S1000RR

Ani vzhledově tuto motorku s konkurencí nezaměníte. Už jen to, že je při pohledu z pravé a levé strany je pokaždé jiná - na jedné straně je světlo kulaté a proti němu hranaté. Už to je ve světě jedné stopy unikát. Na předních USD vidlicích najdete silné čtyřpístkové radiální brzdy, pod motorem je masivní výfuk s katalyzátorem. Celá lehkostí dýchající koncepce je do jednoho celku uzavřena lehoučkou krovkou s plastovou krytkou chránící případné nouzové sedátko pro spolujezdce.

S 1000 RR je samozřejmě i motocyklem pro běžné využití a již v základu najdete všechny prvky potřebné pro silniční provoz, tedy nepřehlédnutelné blinkry, zadní LED diodové světlo, zrcátka, či držák SPZtky.

Obrovském potenciálu stroje ale stejně nejvíc svědčí závodní dráhy a okruhy. BMW například už drží letošní titul mistra světa produkčních motocyklů a s celými zástupy těchto strojů se můžete setkat na okruhových závodech všech možných úrovní. BMW S1000RR deklasovalo konkurenci a dráždí ji dál.

BMW S1000RR v číslech

motor

Řadový kapalinou/olejem chlazený čtyřválec, čtyři titanové ventily na válec DOHC, objem 999 ccm, dva vrchní vačkové hřídele, výkon 193 koní při 13 000 otáčkách, točivý moment 112 Nm při 9 750 otáčkách
rám Hliníkový odlitek. Zadní kyvná vidlice odpružená centrálně. Dvě přední USD Ø 46mm teleskopické vidlice
brzdy Vpředu 2 x 320 milimetrů kotouče – radiální brzdiče, vzadu jeden kotouč 220mm. Nabídka příplatkového ABS
pneumatiky Přední 120/70ZR17; zadní190/55ZR17
délka x šířka x výška x rozvor (mm) 2 056 mm x 826 mm x 1 138 x 1432
výška sedla 820 mm
váha 204 kg (pohotovostní s náplněmi)
cena 395 000 Kč (bez příplatkového vybavení)

Autoři:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Praha patří harleyářům. Na oslavy dohlížejí stovky policistů

Oslavy 115. výročí značky motocyklů Harley-Davidson, 5. července 2018 na...

Zhruba 100 tisíc návštěvníků ze 77 zemí světa se zúčastní oslav 115. výročí značky Harley-Davidson v Praze. Nejvíce...

Na svátku harleyů jsme prohnali napjatě očekávaného svalovce FXDR

Záď stroje FXDR 114

Přestože svítí sluníčko, už několik kilometrů před cílem vnímáte tlumené hřmění. Pochází ze silných motorů, které se...

Čínský žák CFMoto překonal japonského učitele, nejen cenou

Odpružení funguje překvapivě dobře a zvládá jak sportovní jízdu s pořádnými...

Že čínský gigant časem pošle na trh velkou motorku, která dožene japonskou konkurenci, se dalo čekat. Ale že to bude...

Najdete na iDNES.cz