Vzhled automobilu se nese v typickém duchu moderních BMW a vyznačuje se vyváženými proporcemi, které jsou oživené ostřeji řezanými linkami a nově pojatými světlomety. Tím se novinka odlišuje od svého většího sourozence, BMW řady 5.
Při osobním kontaktu novinka působí osobitějším a současně i sportovnějším dojmem, než se může z fotografií zdát. V pořadí již šestá generace řady 3 opět narostla do všech směrů. Délka karoserie se zvětšila o téměř 10 cm (celkem má 4,6 m), o polovinu této hodnoty je větší také rozvor náprav. Současně s tím narostl i rozchod kol, a tím i šířka vozu. Z větších rozměrů těží především prostor pro posádku na zadních sedadlech.
První zkušenost s novou generací řady 3 ukazuje, že se značně vylepšíl také interiér. Hodnotnější materiály poznáte na první pohled a patrné je větší zaměření na řidiče. Interiér je propracovanější a současně si zachovává typickou jednoduchost a přehlednost.
Speciální edice šetří peníze
Novinka se drží osvědčeného přístupu BMW a přichází s pohonem zadních kol a vpředu podélně uloženými motory. Pod kapotou zpočátku budou pouze tři motory. Základem portfolia je model 320d s turbodieselem o objemu dva litry a výkonu 135 kW (184 k). Od tohoto motoru je odvozená také verze zaměřená na nízkou spotřebu 320d EfficientDynamics Edition. Tento model nabízí výkon 120 kW (163 k) a kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km.
Fotogalerie |
Zážehové motory jsou zastoupeny modely 328i a 335i. V prvním pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 180 kW (245 k), ve výkonnějším řadový šestiválec 3,0 litru o výkonu 225 kW (306 k), který je současně vrcholem celé nabídky.
BMW 335i slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Pro všechna provedení je připravena šestistupňová manuální převodovka. Na přání ji lze u všech motorů nahradit za osmistupňovou samočinnou převodovku. Specifickou vlastností nové převodovky je snížení spotřeby paliva oproti manuálnímu řazení.
Větší, lehčí a přesto zábavné
Minimalizace spotřeby paliva se projevuje v celé konstrukci vozu. I přes zvětšení rozměrů je novinka o 40 kg lehčí. Kromě obvyklých prvků snižujících spotřebu paliva je zajímavostí jízdní režim Eco Pro, který optimalizuje činnost plynového pedálu a dalších systémů s cílem minimalizace spotřeby. Současně řidiči pomáhá s úsporným jízdním stylem.
I přesto se ale nová generace BMW řady 3 drží tradičního zaměření na potěšení řidiče. Základem je totiž moderní podvozek, optimální rozložení hmotnosti a vyspělé elektronické systémy. Nová generace se zaměřila také na zvýšení komfortu. To všechno jsou ale vlastnosti, které budeme moci potvrdit až po svezení.
V současnosti je jasné, že nová generace BMW řady 3, která se začne prodávat počátkem roku 2012, se představila hned ve třech specificky zaměřených provedeních: Sport Line, Luxury Line a Modern Line. Každá z těchto verzí se snaží vyjít vstříc vkusu jiných typů zákazníků. V roce 2012 se pro novou generaci BMW řady 3 představí také sportovní M paket.
V budoucnu se samozřejmě rozšíří nabídka motorů o další jednotky, a to jak na straně vznětových, tak zážehových motorů. Jednou z novinek bude též hybridní verze BMW ActiveHybrid 3. S blíže neurčeným zpožděním pak firma bude nabízet také pohon všech kol, stejně jako další karosářské verze.