Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW odhalilo novou řadu 3. Pošesté jen s přeplňováním

  19:30aktualizováno  19:30
V pátek odpoledne představili v BMW novou generaci svého zástupce segmentu střední třídy, řady 3. Velkolepé představení nového sedanu, který je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky, proběhlo přímo u mnichovské centrály automobilky v objektu BMW Welt.

Nové BMW řady 3 | foto: Petr Hankepro iDNES.cz

Vzhled automobilu se nese v typickém duchu moderních BMW a vyznačuje se vyváženými proporcemi, které jsou oživené ostřeji řezanými linkami a nově pojatými světlomety. Tím se novinka odlišuje od svého většího sourozence, BMW řady 5.

Při osobním kontaktu novinka působí osobitějším a současně i sportovnějším dojmem, než se může z fotografií zdát. V pořadí již šestá generace řady 3 opět narostla do všech směrů. Délka karoserie se zvětšila o téměř 10 cm (celkem má 4,6 m), o polovinu této hodnoty je větší také rozvor náprav. Současně s tím narostl i rozchod kol, a tím i šířka vozu. Z větších rozměrů těží především prostor pro posádku na zadních sedadlech.

Představení nového BMW řady 3

Představení nového BMW řady 3

První zkušenost s novou generací řady 3 ukazuje, že se značně vylepšíl také interiér. Hodnotnější materiály poznáte na první pohled a patrné je větší zaměření na řidiče. Interiér je propracovanější a současně si zachovává typickou jednoduchost a přehlednost.

Speciální edice šetří peníze

Novinka se drží osvědčeného přístupu BMW a přichází s pohonem zadních kol a vpředu podélně uloženými motory. Pod kapotou zpočátku budou pouze tři motory. Základem portfolia je model 320d s turbodieselem o objemu dva litry a výkonu 135 kW (184 k). Od tohoto motoru je odvozená také verze zaměřená na nízkou spotřebu 320d EfficientDynamics Edition. Tento model nabízí výkon 120 kW (163 k) a kombinovanou spotřebu 4,1 l/100 km.

Fotogalerie

Zážehové motory jsou zastoupeny modely 328i a 335i. V prvním pracuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 180 kW (245 k), ve výkonnějším řadový šestiválec 3,0 litru o výkonu 225 kW (306 k), který je současně vrcholem celé nabídky.

BMW 335i slibuje zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy. Pro všechna provedení je připravena šestistupňová manuální převodovka. Na přání ji lze u všech motorů nahradit za osmistupňovou samočinnou převodovku. Specifickou vlastností nové převodovky je snížení spotřeby paliva oproti manuálnímu řazení.

Větší, lehčí a přesto zábavné

Minimalizace spotřeby paliva se projevuje v celé konstrukci vozu. I přes zvětšení rozměrů je novinka o 40 kg lehčí. Kromě obvyklých prvků snižujících spotřebu paliva je zajímavostí jízdní režim Eco Pro, který optimalizuje činnost plynového pedálu a dalších systémů s cílem minimalizace spotřeby. Současně řidiči pomáhá s úsporným jízdním stylem.

Představení nového BMW řady 3

I přesto se ale nová generace BMW řady 3 drží tradičního zaměření na potěšení řidiče. Základem je totiž moderní podvozek, optimální rozložení hmotnosti a vyspělé elektronické systémy. Nová generace se zaměřila také na zvýšení komfortu. To všechno jsou ale vlastnosti, které budeme moci potvrdit až po svezení.

V současnosti je jasné, že nová generace BMW řady 3, která se začne prodávat počátkem roku 2012, se představila hned ve třech specificky zaměřených provedeních: Sport Line, Luxury Line a Modern Line. Každá z těchto verzí se snaží vyjít vstříc vkusu jiných typů zákazníků. V roce 2012 se pro novou generaci BMW řady 3 představí také sportovní M paket.

V budoucnu se samozřejmě rozšíří nabídka motorů o další jednotky, a to jak na straně vznětových, tak zážehových motorů. Jednou z novinek bude též hybridní verze BMW ActiveHybrid 3. S blíže neurčeným zpožděním pak firma bude nabízet také pohon všech kol, stejně jako další karosářské verze.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.