Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestkovému BMW konečně připevnili střechu

  13:30aktualizováno  13:30
Tvary nového šestkového kupé nejsou překvapením, vychází z kabrioletu, který BMW představilo již loni na podzim. Výstavní premiéru si novinka odbude na autosalonu v čínské Šanghaji, do prodeje se dostane na podzim.

BMW 6 Coupe | foto: BMW

S šéfdesignerem Adrianem van Hooydonkem se BMW vrátilo o generaci zpět a navázalo na design svých aut z devadesátých let. Zapomenuty jsou výrazné tvary z pera Chrise Bangla, nové modely jsou uhlazenější a mají méně obhroublou přední i zadní část. To platí pro již prodávaný sedan pětkové řady i pro nové kupé a kabriolet řady 6.

BMW 6 Coupe

Nové kupé nabídne větší kufr, místo 300 litrů odveze 460, což už se blíží nárokům na rodinný vůz.

Tím ale novinka rozhodně nebude, je totiž jen čtyřmístná a samozřejmě jen dvoudveřová. Obří rozvor 2,855 metru mají ocenit především cestující na zadních sedadlech, z fotografií je však patrné, že i zde se výrobce snažil zachovat sportovní duch. Zadní sedadla jsou výrazně tvarovaná a středový tunel plynule přechází až do loketní opěrky mezi nimi.

Po výrazných proporcích předchozího modelu s markantním vodorovným členěním přední a zadní části má novinka opticky nižší ponton, vpředu protažená světla a vzadu mnohem elegantněji zakomponovaný spoiler a zadní světla. Střecha klesá jen mírně, což ještě umocňuje dojem z velkých rozměrů auta.

Z bočního pohledu je ale vše vyvážené, s tradičně dlouhou kapotou a přiměřeně velkými bočními okny v poměru k výšce pontonu. Na délku měří novinka téměř 4,9 metru, na šířku má 1,9 metru a na výšku 1,37 metru. Nová generace je tak širší a nižší než předchůdce.

BMW 6 Coupe

BMW 6 Coupe

Interiér se od již prodávaného kabrioletu neliší. Dominantní je středová konzola natočená k řidiči a oddělení prostoru řidiče od místa spolujezdce je jasně patrné i z jejího designu. Luxusní ventilovaná kožená sedadla jsou u auta této třídy samozřejmostí, a to především pro dvě nejvyšší motorizace, které zatím BMW ohlásilo.

Řidiči se mohou těšit i na širokou škálu nadstandardní výbavy. V nabídce bude inovovaná verze head-up displeje, který promítá potřebné údaje na čelní sklo do zorného pole řidičových očí. K dispozici budou i hlídače mrtvých úhlů a vyjetí z jízdního pruhu, noční vidění, parkovací asistent se zadní kamerou, špičkové audio s navigací a další výbava. Do střechy pak bude možné objednat panoramatické okno.

BMW 6 Coupe

BMW 6 Coupe

Podvozek ponese na přání adaptivní tlumiče a aktivní stabilizátory. Řidič může měnit mezi čtyřmi jízdními režimy, přičemž varianta sport bude individuálně nastavitelná.

Prozatím bude možné objednávat dvě verze kupé (ale i kabria). Slabší variantu 640i s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem a výkonem 320 koní a silnější model 650i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonem 407 koní.

U obou verzí bude standardem osmistupňový automat, ale slabší z motorů má být dostupný i s šestistupňovou manuální převodovkou. V případě automatu zrychlí BMW 640i na stovku za 5,4 sekundy, silnější model pak za 4,9 sekundy. Maximální rychlost stopne omezovač na 250 kilometrech za hodinu.

Dnes už obvyklá "zelená" technologie BMW EfficientDynamics znamená v případě šestkového kupé automatický start-stop systém. Lákavá je avizovaná průměrná spotřeba slabšího modelu 640i: podle výrobce si auto řekne jen o 7,7 litru paliva na 100 kilometrů. BMW 650i pak má kombinovanou tabulkovou spotřebu 10,4 litru.

Ceny novinky zatím BMW nezveřejnilo, ale otevřená verze už své ceníky má a se slabším motorem stojí v základní výbavě 2,16 milionu korun, model 650i Cabrio pak stojí skoro dva a půl milionu korun. Lze předpokládat, že kupé bude při stejných motorech o něco levnější.

Autoři:


Témata: design, BMW, Šanghaj


Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.