Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šestkovému BMW konečně připevnili střechu

  13:30aktualizováno  13:30
Tvary nového šestkového kupé nejsou překvapením, vychází z kabrioletu, který BMW představilo již loni na podzim. Výstavní premiéru si novinka odbude na autosalonu v čínské Šanghaji, do prodeje se dostane na podzim.

BMW 6 Coupe | foto: BMW

S šéfdesignerem Adrianem van Hooydonkem se BMW vrátilo o generaci zpět a navázalo na design svých aut z devadesátých let. Zapomenuty jsou výrazné tvary z pera Chrise Bangla, nové modely jsou uhlazenější a mají méně obhroublou přední i zadní část. To platí pro již prodávaný sedan pětkové řady i pro nové kupé a kabriolet řady 6.

BMW 6 Coupe

Nové kupé nabídne větší kufr, místo 300 litrů odveze 460, což už se blíží nárokům na rodinný vůz.

Tím ale novinka rozhodně nebude, je totiž jen čtyřmístná a samozřejmě jen dvoudveřová. Obří rozvor 2,855 metru mají ocenit především cestující na zadních sedadlech, z fotografií je však patrné, že i zde se výrobce snažil zachovat sportovní duch. Zadní sedadla jsou výrazně tvarovaná a středový tunel plynule přechází až do loketní opěrky mezi nimi.

Po výrazných proporcích předchozího modelu s markantním vodorovným členěním přední a zadní části má novinka opticky nižší ponton, vpředu protažená světla a vzadu mnohem elegantněji zakomponovaný spoiler a zadní světla. Střecha klesá jen mírně, což ještě umocňuje dojem z velkých rozměrů auta.

Z bočního pohledu je ale vše vyvážené, s tradičně dlouhou kapotou a přiměřeně velkými bočními okny v poměru k výšce pontonu. Na délku měří novinka téměř 4,9 metru, na šířku má 1,9 metru a na výšku 1,37 metru. Nová generace je tak širší a nižší než předchůdce.

BMW 6 Coupe

BMW 6 Coupe

Interiér se od již prodávaného kabrioletu neliší. Dominantní je středová konzola natočená k řidiči a oddělení prostoru řidiče od místa spolujezdce je jasně patrné i z jejího designu. Luxusní ventilovaná kožená sedadla jsou u auta této třídy samozřejmostí, a to především pro dvě nejvyšší motorizace, které zatím BMW ohlásilo.

Řidiči se mohou těšit i na širokou škálu nadstandardní výbavy. V nabídce bude inovovaná verze head-up displeje, který promítá potřebné údaje na čelní sklo do zorného pole řidičových očí. K dispozici budou i hlídače mrtvých úhlů a vyjetí z jízdního pruhu, noční vidění, parkovací asistent se zadní kamerou, špičkové audio s navigací a další výbava. Do střechy pak bude možné objednat panoramatické okno.

BMW 6 Coupe

BMW 6 Coupe

Podvozek ponese na přání adaptivní tlumiče a aktivní stabilizátory. Řidič může měnit mezi čtyřmi jízdními režimy, přičemž varianta sport bude individuálně nastavitelná.

Prozatím bude možné objednávat dvě verze kupé (ale i kabria). Slabší variantu 640i s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem a výkonem 320 koní a silnější model 650i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonem 407 koní.

U obou verzí bude standardem osmistupňový automat, ale slabší z motorů má být dostupný i s šestistupňovou manuální převodovkou. V případě automatu zrychlí BMW 640i na stovku za 5,4 sekundy, silnější model pak za 4,9 sekundy. Maximální rychlost stopne omezovač na 250 kilometrech za hodinu.

Dnes už obvyklá "zelená" technologie BMW EfficientDynamics znamená v případě šestkového kupé automatický start-stop systém. Lákavá je avizovaná průměrná spotřeba slabšího modelu 640i: podle výrobce si auto řekne jen o 7,7 litru paliva na 100 kilometrů. BMW 650i pak má kombinovanou tabulkovou spotřebu 10,4 litru.

Ceny novinky zatím BMW nezveřejnilo, ale otevřená verze už své ceníky má a se slabším motorem stojí v základní výbavě 2,16 milionu korun, model 650i Cabrio pak stojí skoro dva a půl milionu korun. Lze předpokládat, že kupé bude při stejných motorech o něco levnější.

Autoři:


Témata: design, BMW, Šanghaj

Nejčtenější

V Itálii stojí litr benzinu i 55 korun. A bude hůř

Ilustrační snímek

Na italských dálnicích je dnes zcela běžná cena za litr benzinu 1,7 eura, to je 45 korun, ověřil reportér iDNES.cz...

Začíná lov aut s vykuchanými filtry pevných částic

Použitý filtr pevných částic

Filtry pevných částic jsou v Česku obrovským tématem. Zajímavé je, že na západ od Česka motoristé ani netuší, že něco...



Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert

Ilustrační snímek

Po Česku jezdí podle odhadů stovky tisíc aut s „vykuchaným“ částicovým filtrem a nebezpečně znečišťují ovzduší....

Autofotka týdne: Nepohodlný, leč krásný život se Škodou 100

Rodinný kočár Škoda 100

V roce 1977 jsem do naší rodiny přibyla nejen já, ale také fungl nová Škoda 100 v barvě slonové kosti. Na obřím...

Dobito za hodinu. Najeli jsme tisíc kilometrů v novém elektrickém nissanu

Nissan Leaf

Vyzkoušeli jsme nový elektromobil Nissan Leaf. Podívejte se na naši stručnou videoreportáž po ujetí bezmála tisícovky...

Další z rubriky

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

Nissan Pulsar

Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a...

První skici SUV Kamiq. Podoba nové škody určené jen pro Čínu je venku

Škoda Kamiq

Škoda zveřejnila skici nového městského SUV vyvinutého speciálně pro čínské zákazníky. Po modelech Kodiaq a Karoq...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Najdete na iDNES.cz