BMW 6 Coupe

BMW 6 Coupe | foto: BMW

Šestkovému BMW konečně připevnili střechu

  • 38
Tvary nového šestkového kupé nejsou překvapením, vychází z kabrioletu, který BMW představilo již loni na podzim. Výstavní premiéru si novinka odbude na autosalonu v čínské Šanghaji, do prodeje se dostane na podzim.

S šéfdesignerem Adrianem van Hooydonkem se BMW vrátilo o generaci zpět a navázalo na design svých aut z devadesátých let. Zapomenuty jsou výrazné tvary z pera Chrise Bangla, nové modely jsou uhlazenější a mají méně obhroublou přední i zadní část. To platí pro již prodávaný sedan pětkové řady i pro nové kupé a kabriolet řady 6.

BMW 6 Coupe

Nové kupé nabídne větší kufr, místo 300 litrů odveze 460, což už se blíží nárokům na rodinný vůz.

Tím ale novinka rozhodně nebude, je totiž jen čtyřmístná a samozřejmě jen dvoudveřová. Obří rozvor 2,855 metru mají ocenit především cestující na zadních sedadlech, z fotografií je však patrné, že i zde se výrobce snažil zachovat sportovní duch. Zadní sedadla jsou výrazně tvarovaná a středový tunel plynule přechází až do loketní opěrky mezi nimi.

Po výrazných proporcích předchozího modelu s markantním vodorovným členěním přední a zadní části má novinka opticky nižší ponton, vpředu protažená světla a vzadu mnohem elegantněji zakomponovaný spoiler a zadní světla. Střecha klesá jen mírně, což ještě umocňuje dojem z velkých rozměrů auta.

Z bočního pohledu je ale vše vyvážené, s tradičně dlouhou kapotou a přiměřeně velkými bočními okny v poměru k výšce pontonu. Na délku měří novinka téměř 4,9 metru, na šířku má 1,9 metru a na výšku 1,37 metru. Nová generace je tak širší a nižší než předchůdce.

BMW 6 Coupe

Interiér se od již prodávaného kabrioletu neliší. Dominantní je středová konzola natočená k řidiči a oddělení prostoru řidiče od místa spolujezdce je jasně patrné i z jejího designu. Luxusní ventilovaná kožená sedadla jsou u auta této třídy samozřejmostí, a to především pro dvě nejvyšší motorizace, které zatím BMW ohlásilo.

Řidiči se mohou těšit i na širokou škálu nadstandardní výbavy. V nabídce bude inovovaná verze head-up displeje, který promítá potřebné údaje na čelní sklo do zorného pole řidičových očí. K dispozici budou i hlídače mrtvých úhlů a vyjetí z jízdního pruhu, noční vidění, parkovací asistent se zadní kamerou, špičkové audio s navigací a další výbava. Do střechy pak bude možné objednat panoramatické okno.

BMW 6 Coupe

Podvozek ponese na přání adaptivní tlumiče a aktivní stabilizátory. Řidič může měnit mezi čtyřmi jízdními režimy, přičemž varianta sport bude individuálně nastavitelná.

Prozatím bude možné objednávat dvě verze kupé (ale i kabria). Slabší variantu 640i s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem a výkonem 320 koní a silnější model 650i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonem 407 koní.

U obou verzí bude standardem osmistupňový automat, ale slabší z motorů má být dostupný i s šestistupňovou manuální převodovkou. V případě automatu zrychlí BMW 640i na stovku za 5,4 sekundy, silnější model pak za 4,9 sekundy. Maximální rychlost stopne omezovač na 250 kilometrech za hodinu.

Dnes už obvyklá "zelená" technologie BMW EfficientDynamics znamená v případě šestkového kupé automatický start-stop systém. Lákavá je avizovaná průměrná spotřeba slabšího modelu 640i: podle výrobce si auto řekne jen o 7,7 litru paliva na 100 kilometrů. BMW 650i pak má kombinovanou tabulkovou spotřebu 10,4 litru.

Ceny novinky zatím BMW nezveřejnilo, ale otevřená verze už své ceníky má a se slabším motorem stojí v základní výbavě 2,16 milionu korun, model 650i Cabrio pak stojí skoro dva a půl milionu korun. Lze předpokládat, že kupé bude při stejných motorech o něco levnější.


Témata: BMW, design, Šanghaj