Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW připravuje výrobu řady 6

  10:32aktualizováno  10:32
Dvě nové řady by měly v příštích dvou letech rozšířit nabídku modelů německého BMW. Prozatím volné označení 6 od příštího roku ponese luxusní sportovní kupé, v roce 2004 přibude i malé BMW 1. Již nyní však management z Mnichova řídí přípravné práce, které se dotýkají především závodu v Dingolfingu, ale i továrny v nedalekém Regensburgu.

S napětím očekávané BMW 6 se bude montovat na stejné lince jako modernizovaná verze "sedm", jejíž produkce se v bavorském Dingolfingu rozběhla v červenci loňského roku. Již tehdy šéfové automobilky počítali se změněnou technologií výroby a roboty na linkách náležitě inovovali. Plán zahrnul například pokrokové svařování obloukem, nové kontrolní roboty v karosárně či změněnou technologii přípravy karoserie před lakováním. Jen v roce 2001 tak továrna v Dingolfingu spolkla investici ve výši 500 miliónů euro.

Důvod byl zřejmý. Šestková řáda bude totiž mimo oceli a hliníku využívat i kompozitních materiálů a plastů, což si vyžádá při montáži specifický přístup. "Nové kupé bude mít jednoznačně sportovní charakter," prohlásil Michael Blabst odpovědný v BMW za komunikaci. Další informace jsou však pouze dohady.

Některá západoevropská média informují již o motorech novinky, jejíž představení se čeká na příštím ženevském autosalonu. V nabídce se prý určitě objeví šestiválec 3,5 l s výkonem 270 koní a pravděpodobně i osmiválec o obsahu 4,5 litru (340 k). Jeho modifikovaná verze bude pohánět ještě sportovnější model s tradičním označením M6. V úvahu připadá i výroba kabrioletu šesté řady, který by se mohl uplatnit především na severoamerickém trhu.

Informace o dalším modelu BMW 1 jsou zatím velice kusé. Ví se jen to, že se na trhu objeví v roce 2004 a jeho domovským závodem bude nejspíše Regensburg (v současnosti produkující řadu 3). I zde chce management umístit nemalou investici do technologického vybavení.

Některé inovace jsou poměrně nečekané. Zajímavým krokem je například rozhodnutí vyrábět kožené sedačky přímo v závodě. Obvykle si automobilky nechávají podobné vybavení kompletovat externími firmami. Němci se však rozhodli pro vlastní zdroje, dokonce vyvinuli převratný automat, který dokáže luxusní kožené sedačky bez zásahu lidské ruky sešít.

Zajímavou novinkou mnichovské značky je i příslib data předání vozu zákazníkovi. Toto je umožněno především novým plánovacím systémem. Dealer oznámí kupujícímu, kdy bude vůz hotov, přičemž zákazník může ještě týden před zahájením konečné kompletace jeho automobilu nárokovat například změnu výbavy.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.