BMW připravuje výrobu řady 6

  • 12
Dvě nové řady by měly v příštích dvou letech rozšířit nabídku modelů německého BMW. Prozatím volné označení 6 od příštího roku ponese luxusní sportovní kupé, v roce 2004 přibude i malé BMW 1. Již nyní však management z Mnichova řídí přípravné práce, které se dotýkají především závodu v Dingolfingu, ale i továrny v nedalekém Regensburgu.

S napětím očekávané BMW 6 se bude montovat na stejné lince jako modernizovaná verze "sedm", jejíž produkce se v bavorském Dingolfingu rozběhla v červenci loňského roku. Již tehdy šéfové automobilky počítali se změněnou technologií výroby a roboty na linkách náležitě inovovali. Plán zahrnul například pokrokové svařování obloukem, nové kontrolní roboty v karosárně či změněnou technologii přípravy karoserie před lakováním. Jen v roce 2001 tak továrna v Dingolfingu spolkla investici ve výši 500 miliónů euro.

Důvod byl zřejmý. Šestková řáda bude totiž mimo oceli a hliníku využívat i kompozitních materiálů a plastů, což si vyžádá při montáži specifický přístup. "Nové kupé bude mít jednoznačně sportovní charakter," prohlásil Michael Blabst odpovědný v BMW za komunikaci. Další informace jsou však pouze dohady.

Některá západoevropská média informují již o motorech novinky, jejíž představení se čeká na příštím ženevském autosalonu. V nabídce se prý určitě objeví šestiválec 3,5 l s výkonem 270 koní a pravděpodobně i osmiválec o obsahu 4,5 litru (340 k). Jeho modifikovaná verze bude pohánět ještě sportovnější model s tradičním označením M6. V úvahu připadá i výroba kabrioletu šesté řady, který by se mohl uplatnit především na severoamerickém trhu.

Informace o dalším modelu BMW 1 jsou zatím velice kusé. Ví se jen to, že se na trhu objeví v roce 2004 a jeho domovským závodem bude nejspíše Regensburg (v současnosti produkující řadu 3). I zde chce management umístit nemalou investici do technologického vybavení.

Některé inovace jsou poměrně nečekané. Zajímavým krokem je například rozhodnutí vyrábět kožené sedačky přímo v závodě. Obvykle si automobilky nechávají podobné vybavení kompletovat externími firmami. Němci se však rozhodli pro vlastní zdroje, dokonce vyvinuli převratný automat, který dokáže luxusní kožené sedačky bez zásahu lidské ruky sešít.

Zajímavou novinkou mnichovské značky je i příslib data předání vozu zákazníkovi. Toto je umožněno především novým plánovacím systémem. Dealer oznámí kupujícímu, kdy bude vůz hotov, přičemž zákazník může ještě týden před zahájením konečné kompletace jeho automobilu nárokovat například změnu výbavy.