Velké "GéeSo“ je pro svoji univerzálnost a spolehlivost vysněnou ideální motorkou pro většinu motorkářů.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Funkcionalistický design s odkrytými boky je navíc dostatečně nadčasový, aby uspěl i vedle líbivých elegantních strojů.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Nový model R 1250 GS vypadá až na pár drobných detailů identicky s předchozí dvanáctistovkou.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Do nové verze přibyla další nálož elektroniky. V základu tak dostanete některé funkce, které byly dříve jen za příplatek.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Novinku 1250 jsme vyrazili krátce otestovat na malé silničky v předhůří Alp do okolí Salzburgu.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
BMW R1250 GS je v základu na litých kolech, drátěná jsou za příplatek.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Silnější motor je paradoxně ještě přívětivější a ovladatelnější i v lehkém terénu díky větší elasticitě.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Menší vačky otevírají sací ventily méně a na kratší dobu.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
V zadní části jsou vidět výsuvné piny, které zapadnou do „šneku“ na vačce a posunou ji do požadované polohy.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Víka ventilů jsou hlavním poznávacím prvkem modelu 1250, jinak je téměř identický s předchozí 1200.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Už v základu GS dostala barevnou TFT přístrojovku s plnou konektivitou a integrací mobilu i navigace.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Předběžný odhad základní ceny je zhruba 440 tisíc, může snadno vyšplhat na 570 tisíc za verzi HP se zvýšeným podvozkem a drátěnými koly.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Sada asistentů už umí i zvážit posádku a nastavit elektronické odpružení pro jízdu se spolujezdcem i zavazadly.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Systém automatického volání pomoci při nehodě podle síly nárazu aktivuje bezpečnostní centrálu. Pomoc si můžete zavolat i sami stisknutím tlačítka pod krytem.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Ať vezmu za plyn v jakýchkoli otáčkách, motorka pokaždé táhne jak gumový katapult.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Brzdiče se až dosud pyšnily značkou Brembo. Nyní zůstaly jen vzadu a vepředu jsou čtyřpístky s logem BMW, za kterými se skrývá méně známá značka Hayes.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Zavěšení předního kola se systémem Telelever se při brzdění nepotápí dopředu jako klasické motorky s jednoduchou kluznou vidlicí.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Na trhu jsou i silnější cestovní maxiendura s výkonem až 160 koní. Ale takovou elasticitu a zátah ve středních otáčkách umí zatím jen německý boxer.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Už v základu má nyní 1250 GS ledková světla s denním svícením.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Novinku 1250 jsme vyrazili krátce otestovat na malé silničky v předhůří Alp do okolí Salzburgu.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Nechybí elektronické nastavení odpružení, samozřejmostí je poslední generace ABS s udržením rovnováhy při aktivaci v náklonu v zatáčce či asistent rozjezdu do kopce.
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz
Pohled do motoru ukáže vačkovou hřídel sání se dvěma sadami vaček (nahoře).
Autor: Filip Tichý, BMW Motorrad Austria, pro iDNES.cz