Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejlepší BMW v novém vydání parkuje úplně samo, už jsme v něm seděli

BMW představilo novou generaci luxusní limuzíny řady 7. Nabízí špičkovou výbavu v podobě všech možných asistentů a dokonce dokáže zaparkovat, aniž by v autě kdokoliv seděl.

První dojmy

Dnešní auto musí být pokud možno jako herní pohybové ovládání Kinect: roztáhnu dva prsty od sebe a na obřím displeji přede mnou vyskočí nabídka navigace, hudby, rádia, nastavení auta, prostě šest barevných okének. Do jednoho zapíchnu virtuálně prst a spustím ho. A ono to skutečně funguje, jako kdybyste si hráli doma před televizí.

Sedím v novém BMW 7 při světové premiéře v sídle značky v Mnichově, a mrzí mě, že to nejlepší nám neukážou, jen se o tom mluví. Bude to bomba. Že auto samo zaparkuje, to dnes už nepřekvapí nikoho, ale tato pětimetrová loď zaparkuje i bez řidiče. Ten bude stát venku s klíčem v kapse (ten má kvůli tomu vlastní displej a je velký jako dlaň) a jen se koukat.

Jenže zatím vidíme auto jen staticky v hale muzea a můžeme ho pořádně prolézt. O kvalitě materiálů není žádných pochyb, u své vlajkové lodi nemohlo BMW nic podcenit.

Masážní zadní sedačky už jsem viděl, ale stejně mě víc bere sklopný stoleček na opěradle spolujezdce, na nějž si můžu pohodlně natáhnout nohy (v prodloužené verzi Li). A také alcantarový měkoučký superpolštářek na opěrce hlavy, opřený o něj bych usnul během chvilky. Navíc když „sedmička“ bude mít v základu vzduchový podvozek a za příplatek tak inteligentní, že si sám přečte kvalitu silnice pod sebou a upraví tuhost odpružení. Všechno je tady přizpůsobeno ovládání zezadu, je to hlavně šéfovská limuzína. Z mohutné loketní opěrky vylovím sedmipalcový tablet (mimochodem je to přiznaný Samsung), pomocí nějž si můžu nastavit všechno, nač si jen pomyslím, od sedadel po hudbu.

Ale prý mají o auta řady 7 zájem i mladí, kteří chtějí řídit, nabídka motorů proto bude obsahovat i silné trhače asfaltu. Ti mladí se rekrutují nejčastěji v Číně a v Rusku, také proto bylo na premiéře z evropských zemí po jednom novináři, zatímco z asijských po desítkách. Vyzpovídala mě redaktorka Tokyo TV a nejvíc ji zajímalo, jakou má BMW v Česku reputaci a jestli mu hodně konkuruje Lexus.

A s tímto strojem zaboduje mnichovská značka ještě mnohem více. Když jsem poslal první fotky kamarádovi, který auty žije, obratem odpověděl, že to je první BMW po dlouhé době, které se mu fakt líbí. A dodal důležitou věc: na první pohled ho pozná od jiných modelů, hlavně od menší řady 5, s čímž měla současná generace docela problém.

Tradiční ledviny v přední masce se ještě zvětšily (mají mimochodem aktivní lamely, které pouštějí k motoru přesně tolik vzduchu, kolik potřebuje), zepředu vypadá sedmička dravě, ale stále důstojně. Trochu zbytečná mi přišla extravagantní „hokejka“ za předním kolem, ale soudě podle poznámek asijských kolegů se jim naopak líbila velmi. Čím více chromu, tím v těchto zemích lépe, a nová sedmička je nenechává strádat.

Technika je opravdu supermoderní. Karbonové jádro ušetřilo na hmotnosti 130 kilogramů a obzvlášť zajímavé jsou laserové světlomety, které mají dosvit dálkových světel 600 metrů. Jejich automatická protioslňovací regulace je samozřejmostí.

To nejlepší v šestém vydání

Od roku 1977 je řada 7 tím nejlepším, co mnichovská automobilka nabízí. Ta nová je už šestou generací. Novinka má opět důstojný vzhled, ale konkurent od Mercedesu v podobě třídy S vypadá možná majestátněji. Bavorští inženýři naladili novinku více do sportovna.

Design jde v duchu posledních modelů výrobce. Nová řada 7 je oproštěna od jakýchkoliv výstřelků, majitelé luxusních limuzín dávají přednost konzervativnímu designu. Dynamická je linka střechy, která však neubírá místo pro cestující vzadu.

Nová generace oproti předchůdci mírně narostla do délky. Rozměry nového modelu jsou: délka 5 098 milimetrů, šířka 1 902 milimetrů, výška 1 478 milimetrů. Už tak impozantní rozměry mohou být ještě větší. V prodlouženém provedení je nové BMW dlouhé 5 238 milimetrů, místa přibylo samozřejmě na zadních sedadlech.

Pro posádku má nové BMW opravdu hodně prostoru. Rozvor základního provedení je 3 070 milimetrů. Prodloužená verze má rozvor 3 210 milimetrů. Kufr luxusní limuzíny pojme 515 litrů. Nová generace je díky použití karbonem vyztuženého plastu CFRP lehčí. Hmotnost je oproti předchůdci až o 130 kg nižší, začíná na 1 800 kg.

V nabídce bude benzinový třílitrový šestiválec s dvojitým přeplňováním 740i a rovněž dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 4,4 litru 750i . Řadový šestiválec má maximální výkon 240 kW a točivý moment dosahuje 450 Nm. Vidlicový osmiválec dokáže vyvinout maximálně 330 kW a točivý moment vrcholí na 650 Nm.

BMW 7

Turbodiesel je v nabídce zatím jen jeden pro verzi 730d. Jde o řadový šestiválec s výkonem 195 kW a točivým momentem 620 Nm. Všechny pohonné jednotky jsou spojené s osmistupňovou automatickou převodovkou Steptronic. Benzinový osmiválec má standardně pohon všech kol xDrive, naftová verze může být čtyřkolkou na přání.

Chybět nebude plug-in hybridní provedení 740e, které kombinuje elektromotory a benzinový čtyřválec. Maximální výkon soustavy je 240 kW a čistě na elektřinu lze ujet až 40 kilometrů. Maximální rychlost při jízdě na elektřinu dosahuje 120 km/h. Kombinovaná spotřeba hybridní „sedmičky“ vypadá lákavě, ale 2,1 litru benzinu nové BMW spálí na 100 km asi jen v laboratoři.

BMW vybavilo nový model celou řadou moderních prvků. Kromě zmíněného samoparkovacího asistenta má nastavitelný podvozek nebo asistent pro automatickou  jízdu v koloně.

Uvnitř čeká na řidiče i cestující luxus. Po vzoru koncernového sourozence má nové BMW stejně jako některé vozy Rolls-Royce „hvězdnou oblohu“ na panoramatické střeše.

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...