Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 1 přijde v roce 2004

  10:36aktualizováno  10:36
Bavorská automobilka chystá ofenzivu v segmentu nižší střední třídy. Inženýři BMW nyní intenzivně pracují na pětidvéřové podobě vozu, který se od poloviny roku 2004 objeví v autosalonech s označením "řada 1". Designově i konstrukčně naváže na studii kabrioletu CS1, překvapení letošního ženevského autosalonu.

I kabriolet se však na silnicích objeví, naznačilo počátkem března vedení mnichovské BMW.

Spekulace o revoluční změně stylu u nového modelu vyvrátil již v Ženevě bývalý šéf Joachim Milberg. "Nový malý bavorák plně zapadne do současné palety našich vozů," potvrdil Milberg. I "jednička" bude tedy robustní a se sportovním vzhledem, na což jsme u BMW zvyklí. Spekulace o podobnosti nového vozu se spřízněným britským Mini jsou nadobro vyvráceny, což potvrzuje i přiložená fotografie (její autenticitu však nemůžeme potvrdit).

V poslední době prosakují na veřejnost i informace o možných motorech. Jistá se zdá být známá zážehová osmnáctistovka s výkonem 115 koní, potvrzen byl pohon zadních kol. Spekuluje se také o agregátech Toyoty, neboť BMW dohodlo koupi malých japonských turbodieselů pro Mini, což prohloubení spolupráce nevylučuje. Pro patriotické zákazníky německé automobilky by to však mohla být příliš velká rána jezdit s bavorákem s japonským srdcem.

Pokud si budoucí řada jedna zachová rozměry studie CS1, délkou se přiblíží segmentu nabité nižší střední třídy. Konkurentem nejmenšího bavoráku by se tak mohl stát například i golf, ale pravděpodobněji luxusnější Audi A3.

Bavorská automobilka nechystá žádnou revoluci. Přes všude přítomný trend zvětšování prostoru v interiéru a příklon k minivanům nejrůznějších podob si nové BMW zachová klasické proporce současných sourozenců.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.