Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 5: symbol spolehlivosti a kvality nová stará auta

aktualizováno 
14. 7. 1999 - Ne náhodou byl BMW řady 5 v Německu 80. a začátku 90. let symbolem úspěšných manažerů. Reprezentant mnichovské automobilky ve vyšší střední třídě totiž představoval solidnost, kvalitu, komfort a techniku obvykle o kousek dál, než nabízela nejedna srovnatelná konkurence.
Z jeho předností však paradoxně pro zájemce o koupi na tuzemském trhu ojetin plynou největší rizika: pětková řada BMW vždy v Německu patřila k poměrně drahým autům, která se do výslužby - a tudíž do zorného pole zdejších dovozců starších vozů dostala často až po mnoha kilometrech perného cestování či po těžkých haváriích. Potenciální kupec by se tedy neměl ukvapit a spíš by měl čekat na zachovalejší automobil. Práce servisů i náhradní díly totiž jsou u nadprůměrného vozu, který má kořeny již v roce 1972 a nyní je ve výrobě ve čtvrté generci, nadprůměrně drahé.

Odborníci se shodují, že BMW řady 5 je coby ojetina perspektivní i po dvou stech tisících kilometrech. Mají však na mysli auta až od třetí generace, tedy od ročníku výroby 1989. T a jsou k mání ve svých nejstarších a základních benzinových verzích za částky od sta tisíc korun. Zhruba o padesát tisíc korun bývají dražší typy s turbodiesely vyráběnými do roku 1990. Modernější modely 525 TDS, které se po počátečních potížích s praskajícími hlavami motorů dostaly do zdárného provozu v roce 1991, stojí od 210 000 korun. Motorová škála zahrnuje benzinové i dieselové čtyř-, šesti- a osmiválce o obsahu od 1,8 do 4,4 litru o výkonech od 83 do 210 kilow attů. Z doporučované třetí generace automobilů BMW páté řady se maximálně osvědčily diesely - z těch pak víc než 524 TD model 525 TDS. Zájemci o benzinový vůz by měli volit typ 520 a ještě lépe 525 od roku výroby 1991. Požadavky na vskutku rychlý vůz splňují osmiválce 530 a 540. K přednostem pětkových bavoráků patří kromě vynikajících jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti také solidní výrobní zpracování a kvalitní antikorozní ochrana. Německý TÜV, v jehož statistikách figuruje BMW řady 5 všech věkových kategorií mezi nejlepšími z hodnocených vozidel, rovněž oceňuje spolehlivé a bezproblémové brzdy,byť na druhé straně poukazuje na problém v podobě předčasného opotřebení brzdových destiček. Slabým místem je přední náprava včetně řízení a poruchové startéry. Výjimečné nejsou úniky oleje z motoru a převodovky stejně jako netěsnosti chladicího systému, do roku 1992 byly choulostivé také vodní pumpy.



Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

Další z rubriky

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Najdete na iDNES.cz