Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 5: symbol spolehlivosti a kvality nová stará auta

aktualizováno 
14. 7. 1999 - Ne náhodou byl BMW řady 5 v Německu 80. a začátku 90. let symbolem úspěšných manažerů. Reprezentant mnichovské automobilky ve vyšší střední třídě totiž představoval solidnost, kvalitu, komfort a techniku obvykle o kousek dál, než nabízela nejedna srovnatelná konkurence.
Z jeho předností však paradoxně pro zájemce o koupi na tuzemském trhu ojetin plynou největší rizika: pětková řada BMW vždy v Německu patřila k poměrně drahým autům, která se do výslužby - a tudíž do zorného pole zdejších dovozců starších vozů dostala často až po mnoha kilometrech perného cestování či po těžkých haváriích. Potenciální kupec by se tedy neměl ukvapit a spíš by měl čekat na zachovalejší automobil. Práce servisů i náhradní díly totiž jsou u nadprůměrného vozu, který má kořeny již v roce 1972 a nyní je ve výrobě ve čtvrté generci, nadprůměrně drahé.

Odborníci se shodují, že BMW řady 5 je coby ojetina perspektivní i po dvou stech tisících kilometrech. Mají však na mysli auta až od třetí generace, tedy od ročníku výroby 1989. T a jsou k mání ve svých nejstarších a základních benzinových verzích za částky od sta tisíc korun. Zhruba o padesát tisíc korun bývají dražší typy s turbodiesely vyráběnými do roku 1990. Modernější modely 525 TDS, které se po počátečních potížích s praskajícími hlavami motorů dostaly do zdárného provozu v roce 1991, stojí od 210 000 korun. Motorová škála zahrnuje benzinové i dieselové čtyř-, šesti- a osmiválce o obsahu od 1,8 do 4,4 litru o výkonech od 83 do 210 kilow attů. Z doporučované třetí generace automobilů BMW páté řady se maximálně osvědčily diesely - z těch pak víc než 524 TD model 525 TDS. Zájemci o benzinový vůz by měli volit typ 520 a ještě lépe 525 od roku výroby 1991. Požadavky na vskutku rychlý vůz splňují osmiválce 530 a 540. K přednostem pětkových bavoráků patří kromě vynikajících jízdních vlastností, komfortu a bezpečnosti také solidní výrobní zpracování a kvalitní antikorozní ochrana. Německý TÜV, v jehož statistikách figuruje BMW řady 5 všech věkových kategorií mezi nejlepšími z hodnocených vozidel, rovněž oceňuje spolehlivé a bezproblémové brzdy,byť na druhé straně poukazuje na problém v podobě předčasného opotřebení brzdových destiček. Slabým místem je přední náprava včetně řízení a poruchové startéry. Výjimečné nejsou úniky oleje z motoru a převodovky stejně jako netěsnosti chladicího systému, do roku 1992 byly choulostivé také vodní pumpy.



Autor:



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Nový systém pozná, že hrozí akvaplaning. Data předá ostatním motoristům

Continental vyvíjí systém varování před  akvaplaningem

Pozor na akvaplaning! Continental vyvíjí systémy, které řidiče varují před hrozícím smykem. Data ze senzorů a využití...

Najdete na iDNES.cz