Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 7 pro "dlouhonohé"

  10:03aktualizováno  10:03
Už i automobilka z Mnichova může spoléhat v boji o zákazníky z řad manažerů na prodlouženou verzi své luxusní limuzíny řady 7. Na nedávném ženevském autosalonu Němci představili sedmičkovou řadu s prodlouženým rozvorem o 14 centimentrů na 3130 mm. Nejen tímto údajem ale i délkou tak BMW 7 překonává své hlavní německé rivaly.

Nový vůz se bude stejně jako jeho kratší varianta dodávat se dvěma osmiválcovými benzínovými jednotkami. Slabší agregát o obsahu 3,5 litru nabízí 200 kW výkonu, což umožňuje 1975 těžkému autu akcelerovat na 100 km/h za 7,5 vteřiny. Ještě dynamičtější svezení dopřeje verze 745Li.  Benzínový motor 4,4 l s výkonem 245 kilowatt zrychlí limuzínu na stovku za 6,3 s. Prodloužená varianta nové sedmé řady se začíná vyrábět v těchto dnech, zatímco základní model sjíždí z výrobních linek již od loňského července.

V tabulce uvádíme rozměry manažerských vozů německých automobilek. K tradiční trojici přibyl nově i Volkswagen Phaeton, jehož prodloužená verze se ale zatím neplánuje.

délka rozvor šířka
Audi A8 5034 2880 1880
Audi A8 Long 5164 3010 1880
BMW řady 7 5029 2990 1902
BMW řady 7L 5169 3130 1902
Mercedes-Benz S 5038 2965 1857
Mercedes-Benz S 600L 5158 3085 1855
Volkswagen Phaeton 5055

-

1903

BMW 745Li je v porovnání s jeho německými konkurenty nejdelší.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.