Obrovský stříbrný vodíkový speciál vévodí stánku BMW na autosalonu v Paříži.
Na krásu si BMW v případě H2R moc nehraje, z netradičních tvarů, které pozitivně či negativně dráždí automobilový svět, zbyly protentokrát jen ohromné oči světel.
Pravé BMW musí mít vpředu "ledvinky" a nad nimi roztočenou vrtuli znaku automobilky, nic z toho nechybí ani na vodíkovém speciálu.
Při pohledu na rekordmana si ještě vzpomeneme, že známe i tvary ráfků předních kol...podobná mají moderní "bavoráky". Zadní pár kol je naopak za účelem lepší aerodynamiky skryt.
Protáhlými a přísně aerodynamickými rysy připomíná předválečné speciály, u kterých forma jednoznačně podléhala obsahu. H2R není krásný, je přísně účelový. Je to nejmodernější technologie "zabalená" jen do toho nejjednoduššího obalu, který ji však dopomůže k lepším výsledkům.
Vodík neznamená závratnou rychlost pouze u raket letících do vesmíru.
Experimentální vozidlo H2R překonalo na speciální vysokorychlostní dráze ve francouzském Miramasu devět rekordů mezi vozy se spalovacími motory tankujícími vodík.
Jaké čáry tedy museli inženýři z Mnichova užít, aby vodíkové BMW rozjeli na třistakilometrovou rychlost? Stačil jeden šestilitrový dvanáctiválec s variabilním časováním ventilů VALVETRONIC, který známe ze "sedmičkové" řady (760i). Agregát disponující výkonem 210 kW/285 koní prošel úpravou vstřikování paliva. Technici je uzpůsobili podle speciálních vlastností vodíku a vyrazili na trať. H2R pak uhánělo po okruhu maximální rychlostí 302,4 km/h a z nuly na sto zrychlilo asi za 6 vteřin.
Kouzla s vodíkovým šestilitrem nedělali mnichovští pro nic za nic, ozkoušeli si tak zkušenosti z vývoje připravovaného motoru pro první limuzínu na světě s bivalentním pohonem. Stávající BMW řady 7 se totiž ještě před koncem svého produkčního cyklu představí v sériové podobě jako vůz jezdící na vodík i na benzín.
Devítibojař BMW H2R a jeho rekordy (dosažené časy - rychlosti):
1 kilometr s letmým startem: |
11,993 – 300,190 |
1 míle s letmým startem: |
19,912 – 290,962 |
1/8 míle se startem z klidu: |
9,921 – 72,997 |
1 míle se startem z klidu: |
14,933 – 96,994 |
1 kilometru se startem z klidu: |
17,269 – 104,233 |
1 míle se startem z klidu: |
36,725 – 157,757 |
10 mil se startem z klidu: |
221,052 – 262,094 |
1 kilometr se startem z klidu: |
26,557 – 135,557 |
10 kilometrů se startem z klidu: |
146,406 – 245,892 |
Za volantem rekordy lámajícího vozu se střídali zkušební jezdci BMW Alfred Hilger, Jörg Weidinger a Günther Weber.