Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW v Brně: světová premiéra nové řady 5

  9:10aktualizováno  9:10
Brno a zdejší autosalon, který startuje pro veřejnost už v sobotu, se staly místem, kde automobilka BMW ve světové premiéře představila novou řadu 5. Bavorský výrobce ji vyvíjel pro zákazníky, kteří mají rádi luxus, ale „sedmičková“ řada není jejich krevní skupina. Pro řidiče, kteří si kromě komfortního svezení také rádi dopřávají sportovní jízdu.
BMW 5 nové generace - čelní pohled

BMW 5 nové generace - čelní pohled - V Brně si premiéru odbylo nové BMW řady 5. | foto: iDNES.cz

Nová „pětka“ zaujme především dynamickým designem karoserie, ale opomenout nesmíme ani širokou nabídku motorů, vysokou bezpečnost a bohatou výbavu. Na trh přijde v průběhu léta - přesné datum ani ceny zatím automobilka neuveřejnila.

Současné pětkové BMW vyjíždí z bran mnichovské automobilky v téměř nezměněné podobě již od roku 1995. Proto už před létem přichází nová generace vozu, který spojuje sportovního ducha menší "trojkové" řady a luxus a majestát "sedmičky".

Právě na vytvoření co nejideálnějšího a nejatraktivnějšího kompromisu mezi sportovními ambicemi a luxusem se mnichovští zaměřili především.

Na první pohled dává design nového BMW řady 5 připomenout urostlejšího "sedmičkového" bratra. Na "pětce" však extravagantní prvky působí propracovaněji a více zapadají do celkové koncepce vozu.

Hlavním poznávacím znakem všech vozů "s vrtulí" ve znaku budou pravděpodobně přední světlomety, jejichž netradiční tvarování zahrnující nahoře umístěné směrovky nechybí ani na nové "pětce". Základní linie, zdůrazňující sportovního ducha a robustnost i nadále nenechají nikoho na pochybách, jaké auto kolem něj právě projelo. 

Automobily všech značek neustále narůstají, lhostejno zda do délky, šířky, či objemu zavazadlového prostoru, nové BMW řady 5 není výjimkou. Do délky tak nový "bavorák" narostl až na konečných 4,8 metru, rozvor se pak prodloužil na 288 cm. "Pětka" nabídne dostatek prostoru jak pro cestující, tak pro jejich zavazadla (objem zavazadelníku činí 500 litrů).

Také nová generace BMW řady 5 bude vybavena systémem "iDrive", jehož klady i zápory mohli doposud využívat pouze majitelé vlajkové lodi automobilky. Na středovém tunelu umístěný kruhový ovladač "iDrive", kterým řidič, či spolujezdec ovládají mimo jiné klimatizaci, systém satelitní navigace apod., sice zůstane, bude ale menší a méně nápadný.

Ponaučení z dosti rozporuplných reakcí na přehlednost a intuitivnost celého systému si u BMW vzali k srdci a učinili "iDrive" uživatelsky přátelštějším. 

Pohonných jednotek, ze kterých si budou moci případní zájemci vybrat, bude pět benzinových a čtyři naftové, zapomenout nesmíme ani na desetiválec pro verzi M5.

Pohonné jednotky:

Označení

počet válců

objem (ccm)

výkon (kW/CV)

520i

R6

2171

125/170

525i

R6

2494

141/192

530i

R6

2979

170/231

545i

V8

4398

245/333

520d

R4

1951

100/136

530d

R6

2926

142/193

540d

V8

3901

190/258

M5

V10

5500

365/500

Motory budou nabízeny v kombinacích s šestistupňovými manuálními, i automatickými převodovkami.

Zpočátku bude nabídka agregátů omezena pouze na motory 520i, 530i a 530d. Na podzim se nabídka rozšíří o zbývajících 7 pohonných jednotek.

Nové BMW se může pochlubit též mnoha technickými inovacemi: celá přední partie karoserie je vyrobena z hliníkové slitiny, světlomety, které vidí za roh atd.

Největší lahůdkou by však měl být průhledový displej HUD (head-up display), který zobrazuje základní provozní informace (otáčky, rychlost) na čelním skle vozu. Při jeho tvorbě se mnichovští inženýři inspirovali systémy využívanými v moderních letadlech.

Další elektronickou hračkou, kterou budou moci majitelé nového "bavoráku" ocenit je systém ACC (active cruise control), kombinující funkci tempomatu a radaru. ACC nejen, že udržuje nastavenou rychlost, ale hlídá též vzdálenost od předchozího vozidla.

K dalším specialitám z kuchyně mnichovské automobilky patří bezesporu elektronické řízení tlumičů vzduchového pérování EDC (Electronic Damper Control) a především pak aktivní elektronicky kontrolované řízení, které umí variabilně měnit účinek posilovače. Tento systém, nejen že umožní řidiči jednoduše zaparkovat, umí i vyrovnávat působení poryvů bočního větru a měnit převod řízení. Výše jmenovaní pomocníci si v "pětce" odbudou světovou premiéru.

Původně měl být nový "bavorák" představen na podzimním frankfurtském autosalónu, podle posledních informací však budou moci první majitelé vyrazit s novou "pětkou" už na letní prázdniny. 

Stáhněte si tapetu nového BMW řady 5:




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

 




800 x 600

800 x 600

1024 x 768

1024 x 768

 

 

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.