- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fuel cell články mají 2 výrazné nevýhody. Cena, životnost. Zatímco u bateriových celků se bavíme o méně rozšířených a ušlechtilých kovech, fuell cell potřebuje platinu - tj. vzácné kovy a mám dojem, že je potřeba i nějaká vzácná zemina (dle Medělejeva samozřejmě). Tyto prvky se těží hůře a hlavně je jich nedostatek.
Je tam méně platiny než v katalyzátoru;-)
Jediné, co by elektro-auta mohlo výrazně posunout, je výroba mikrojaderných reaktorů, něco, jako kdysi zkoušel Ford s modelem Nucleon ... tam by bylo palivo na několik desítek let, prakticky bez odpadu ....
Z mého pohledu je to atraktivnější cesta nežli elektřina. Doporučuji přečíst např: https://www.auto.cz/vodikovy-pohon-automobilu-nechceme-lithium-chceme-vodik-121182
Co je atraktivnějšího na tom spálit někde elektřinu, abychom vyrobili s nějakou účinností vodík, následně ho naložili, odzvezli do továrny, vyrobili z něj vodíkové články (superekologicky, jak jinak), ty naložili a následně je distribuovali, aby v autě nakonec vodíkové články vyráběly elektřinu a poháněly elektromotor. A to ještě nemluvím o tom, že baterie jsou v takovém případě i tak nutné.
Neříkám, že baterie jsou ideální, ale zatím je to to nejlevnější a nejlepší řešení, co máme a pokud nepřijdeme na způsob, jak levně dolovat vodík, tak to i na dlouhou dobu takto zůstane.
Zdar Max
Budou. Lepší než Thorium. Viz příspěvek výše.
No zatím to podle fotografií z Frankfurtu vypadá, že BMW bude úzce spolupracovat s firmou Viatop:
Jenže pořád máme problém se skladováním.