Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW X1 odkládá kamufláž

aktualizováno 
Malé BMW do lehkého terénu se postupně vysvléká z maskovacích polepů. Samolepky se spirálami už kryjí jen ty nejdůležitější detaily, světla a rozostřují zajímavé linky, kterými chce nejmenší "X" v nabídce ohromit až při premiéře.

Označení SUV (sportovně-užitkový vůz) už dnes moc nefrčí, a tak těmto autům do lehkého terénu u BMW říkají SAV (Sports Activity Vehicle, což může znamenat to samé, ale klidně cokoliv jiného, co si představíme).

X1 bude konkurovat třeba Volkswagenu Tiguan nebo chystanému Audi Q3. A pozor: teoreticky patří mezi konkurenty i Škoda Yeti. Zatímco cena yetiho, kterou se dozvíme zítra, by měla začínat přibližně na 400 tisících, bude X1 s cenami začínat na konci škodováckého ceníku. První odhady ceny BMW X1 jsou kolem hranice 30 tisíc eur (asi 800 tisíc korun). Ke koupi bude od října.

BMW X1

S prvními, ještě zamaskovanými předsériovými kousky modelu, který vychází z konceptu BMW Concept X1, představeného loni na autosalonu v Paříži, se mnichovská automobilka pochlubila koncem května na Mallorce vybraným šťastlivcům.

BMW X1 stojí na platformě řady 3 vybavené elektronicky řízeným pohonem všech kol xDrive.

Do začátku dostane tři benzinové motory a tři nafťáky. Zážehové verze s dvoulitrovými čtyřválci ponesou označení xDrive18i a xDrive20i, slabší bude táhnout 143, silnější 170 koní. Benzinový šestiválec poznáte podle označení xDrive30i, pod kapotou má 265 koní schovaných ve třech litrech objemu.

XDrive18d, xDrive20d a xDrive23d jsou turbodieselové verze. Všechny mají dvoulitr, liší se výkonem (143, 177 a 204 koní). Podle neoficiálních informací se dočkáme i verze pouze s pohonem jedné nápravy, u BMW samozřejmě zadní.

BMW X1

Novinka dlouhá 445 centimetrů a s rozvorem 2,76 metru se chlubí ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy 50:50. Redaktorům renomovaného italského automagazínu Quattroruote, kteří už X1 řídili, se líbila obratnost a ovladatelnost nového malého BMW. "Chvílemi jako byste řídili kupé, jak je zábavné," píše o svezení s novinkou Quattroruote.

"Na silnici je 1 500 kilogramů hmotnosti cítit, řízení ztěžkne, ale komfort v kabině je víc než dobrý. Cestující vzadu mají hodně místa na kolena," uzavírá italský časopis.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.