BMW X1

BMW X1 | foto: BMW

BMW X1 odkládá kamufláž

  • 6
Malé BMW do lehkého terénu se postupně vysvléká z maskovacích polepů. Samolepky se spirálami už kryjí jen ty nejdůležitější detaily, světla a rozostřují zajímavé linky, kterými chce nejmenší "X" v nabídce ohromit až při premiéře.

Označení SUV (sportovně-užitkový vůz) už dnes moc nefrčí, a tak těmto autům do lehkého terénu u BMW říkají SAV (Sports Activity Vehicle, což může znamenat to samé, ale klidně cokoliv jiného, co si představíme).

X1 bude konkurovat třeba Volkswagenu Tiguan nebo chystanému Audi Q3. A pozor: teoreticky patří mezi konkurenty i Škoda Yeti. Zatímco cena yetiho, kterou se dozvíme zítra, by měla začínat přibližně na 400 tisících, bude X1 s cenami začínat na konci škodováckého ceníku. První odhady ceny BMW X1 jsou kolem hranice 30 tisíc eur (asi 800 tisíc korun). Ke koupi bude od října.

BMW X1

S prvními, ještě zamaskovanými předsériovými kousky modelu, který vychází z konceptu BMW Concept X1, představeného loni na autosalonu v Paříži, se mnichovská automobilka pochlubila koncem května na Mallorce vybraným šťastlivcům.

BMW X1 stojí na platformě řady 3 vybavené elektronicky řízeným pohonem všech kol xDrive.

Do začátku dostane tři benzinové motory a tři nafťáky. Zážehové verze s dvoulitrovými čtyřválci ponesou označení xDrive18i a xDrive20i, slabší bude táhnout 143, silnější 170 koní. Benzinový šestiválec poznáte podle označení xDrive30i, pod kapotou má 265 koní schovaných ve třech litrech objemu.

XDrive18d, xDrive20d a xDrive23d jsou turbodieselové verze. Všechny mají dvoulitr, liší se výkonem (143, 177 a 204 koní). Podle neoficiálních informací se dočkáme i verze pouze s pohonem jedné nápravy, u BMW samozřejmě zadní.

BMW X1

Novinka dlouhá 445 centimetrů a s rozvorem 2,76 metru se chlubí ideálním rozložením hmotnosti mezi nápravy 50:50. Redaktorům renomovaného italského automagazínu Quattroruote, kteří už X1 řídili, se líbila obratnost a ovladatelnost nového malého BMW. "Chvílemi jako byste řídili kupé, jak je zábavné," píše o svezení s novinkou Quattroruote.

"Na silnici je 1 500 kilogramů hmotnosti cítit, řízení ztěžkne, ale komfort v kabině je víc než dobrý. Cestující vzadu mají hodně místa na kolena," uzavírá italský časopis.