Sportovec těžké váhy: kontroverzní BMW X6 vyjíždí v nové generaci

aktualizováno 
Druhá generace X6 je ve všech směrech větší než původní model. Je i o fous lehčí, přesto je to stále pořádný dinosaurus. Při uvedení dostane novinka tři motory, v době všeobecného downsizingu potěší, že žádný nemá méně než šest válců.

Asi žádné BMW nevzbudilo při premiéře tolik debat jako model X6. Část publika z něj byla nadšená, části připadalo SUV kupé příliš velké, neohrabané a obhroublé. Prodejní úspěch první generace ale ukázal, že se v Mnichově rozhodli s X6 správně. A proto automobilka již dříve představila zmenšený model X4 (více zde) a nyní druhou generaci X6. Pro zajímavost, BMW prodalo za šest let čtvrt milionu vozů první generace.

Fotogalerie

Vzhled a design není nikterak překvapující. Za prvé, BMW logicky zachovalo proporce první generace modelu. A za druhé, novinka je jako větší dvojče menšího modelu X4, který byl představen na jaře letošního roku.

Opět tu tedy máme auto na zvýšeném podvozku SUV a s pětidveřovou kupé karoserií s výrazně se svažující zadní partií. Model vychází z příbuzného BMW X5. Oproti jeho klasické SUV siluetě vypadá X6 o poznání sportovněji, na druhou stranu je to spíš optický klam, přes silné motory to pravověrný sporťák logicky není. A to nejenom proto, že pohotovostní hmotnost auta atakuje hranici 2,3 tuny. A tak alespoň název kategorie podle BMW sportovní geny naznačuje: X6 je SAC, tedy Sport Activity Coupé (respektive SAV - Sport Activity Vehicle).

BMW X6

Může se hodit

Hledáte nové auto a BMW se vám líbí? Vyberte si svůj nový vůz z nabídky více než 600 vozů na Automodul.cz.

Automobilka se sice chlubí, že nový model je o 10 až 40 kilogramů (podle modelu a výbavy) lehčí než první X6, ale s ohledem na pohotovostní hmotnost začínající na hodnotě 2 150 kilogramů to je vlastně nepodstatný detail. Zajímavější je nárůst všech rozměrů auta, což se projeví na místě pro posádku a to hlavně pro cestující na zadních sedadlech. Nové X6 je na délku a výšku větší o 3,3 centimetru, na šířku získalo o šest milimetrů víc. Výsledné rozměry tak jsou: 4,9 x 1,99 x 1,72 metru, což z novinky dělá pořádný kus auta.

V interiéru se zájemci mohou těšit na sportovně laděný prostor s palubní deskou vycházející z BMW X5. Displej v přístrojovém štítu bude měnit grafiku podle zvoleného jízdního režimu, sekundovat mu bude desetipalcový displej multimediálního systému ve středové konzoli. Za příplatek budou u nižších verzí sportovní sedačky, multimediální systém pro pasažéry vzadu, diodová světla a nebo asistent jízdy v kolonách, který do rychlosti 60 kilometrů za hodinu udrží rychlost i zvolený jízdní pruh.

BMW X6

Aby to ladilo, tak základní kola pro novinku mají rozměr 19 palců, za o palec větší kola se bude připlácet. BMW se chlubí, že se mu podařilo u novinky výborně rozložit hmotnost na ideální poměr 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Drtivá většina modelů bude mít pohon všech kol (z první várky všechny), ale prý se chystá i jeden či dva modely s pohonem pouze zadních kol. V přípravě je jak model v úpravě M Sport v bodykitem a špičková verze X6 M s osmiválcovým motorem, který ale dorazí později. Zpočátku bude u všech variant základem osmistupňová automatická převodovka.

V první vlně se novinka začne prodávat s trojicí motorů. Základem bude model xDrive30d s třílitrovým turbodieselem naladěným na 190 kW. S tímto motorem se X6 dostane až na 230kilometrovou rychlost a na stovku zrychlí za 6,7 sekundy. BMW X6 M50d má taktéž třílitrový šestiválec spalující naftu, ale k tomu tři turbodmychadla, takže jeho výkon poskočil na více než atraktivních 280 kW. Maximální rychlost je zde obligátních 250 km/h a na stovku auto zrychlí za 5,2 sekundy.

BMW X6

Příznivci benzínu si zatím nebudou moci vybírat. Jediným zážehovým motorem v první fázi bude xDrive50i s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru a s výkonem 330 kW. V jeho případě papírová hodnota spotřeby už leze k hodnotě 10 litrů na sto kilometrů, ač v praxi to při využívání dynamiky auta jistě bude ještě výrazně víc. Na stovku xDrive50i zrychlí za 4,8 sekundy a maximální rychlost je opět omezena na 250 kilometrů za hodinu, ač by auto jistě dokázalo jet rychleji. Diesely si podle výrobce řeknou v průměru o šest a 6,6 litru nafty na sto kilometrů.

Příští rok modelovou řadu rozšíří varianty xDrive35i a xDrive40d. První má šestiválcový třílitrový zážehový motor s výkonem 225 kW, druhý opět třílitrový šestiválcový vznětový agregát naladěný mezi výše uvedené verze na 230 kW.

Prodej novinky bude zahájen v prosinci letošního roku, výstavní premiéru si novinka odbude na Moskevském autosalonu, který proběhne v srpnu.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

Přezouvání pneumatik

Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek....

Najdete na iDNES.cz