Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW Z3 odchází, štafetu přebírá roadster Z4

  12:42aktualizováno  12:42
Minulý týden vyjel z americké továrny Spartanburg model Z3 roadster s výrobním číslem 297 087. Byl poslední. Nyní již Mnichované připravují start nástupce populárního roadsteru, který ponese označení Z4. Oficiální premiéra novinky, která střídá již sedmiletý Z3, byla potvrzena na zářijový pařížský autosalon.

Hned poté, začátkem října, bude BMW Z4 uvedeno na americký trh. Evropané se dočkají až na jaře příštího roku. Premiéra bude ale jednoznačně příjemnější, neboť poptávka po otevřených vozech je v chladných měsících na Starém kontinentu nevelká. Očekává se, že se Z4 roadster bude prodávat na stejném počtu národních trhů, tedy zhruba na 130-ti.

Podobu Z4, která zřetelně vychází ze vzhledu předchůdce, ukazují přiložené fotografie. Je patrné, že si novinka zachovává dlouhou sportovní kapotu, agresivní příď a pro roadstery obvyklou sešikmenou záď. Výhodou předělaného dvoumístného roadsteru by měl být zvětšený prostor interiéru, čehož mnichovští inženýři dosáhli především pomocí zvětšení rozvoru. Větší by měl být i zavazadlový prostor.

Zpočátku bude Z4 osazováno 2,5 litrovým motorem s výkonem 141 kW (192 k), který dle dosud známých informací dosáhne maximální rychlosti 235 km/h. Pokud zákazník připlatí, bude moci prohánět známý třílitrový šestiválc s 170 kilowatty (231 k). S tímto agregátem dosáhne Z4 maximální rychlosti 250 km/h, zatímco současnému roadsteru umožnil překonat "jen" 240 kilometrovou hranici.

Silueta mnichovské novinky si zachovává tvar předchůdce BMW Z3.

Autor:


Témata: fotografie, BMW


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.