BMW Z4 Coupé má jedinou chybu. Bude až za rok

  • 22
BMW Z4 není v ceníku mnichovské automobilky úplným nováčkem. Stejně jako nejnovější produkce s vrtulí na kapotě se samozřejmě chlubí plechy, které zohýbal nejkontroverznější designér světa Chris Bangle. „Zet-čtyřce“ ale dosud chyběla pevná střecha.

FOTOGALERIE Z AUTOSALONU

Po vlasech načechraných z jízdy v otevřené verzi přeci jen netoužil každý.

O chlup praktičtější uzavřené kupé se představilo na největším autosalonu druhé poloviny roku ve Frankfurtu.

Uzavřená Z4 je kupé klasického střihu, má splývavou záď, velké a hodně skloněné zadní okno a hromadu sex-appealu.

Milovníci avantgardy, kteří čekali kupé-kombi vzhled jako měla předchozí generace označená Z3, mohou být zklamáni. Z4 se ale za svou tvrdou střechu tradičních tvarů rozhodně stydět nemusí.

Předchůdce nového kupé: Jedno z nejzajímavějších kupé poslední doby - BMW Z3 Coupé. Je to kupé? Nebo snad kombi?

Víc než hravý roadster

Z hravého roadsteru zůstalo verzi kupé to nejlepší. Prominentní místo pro motor, to aby byly co nejlépe rozloženy hmotnosti, dlouhatánský čumák a kola až na samotných koncích karoserie zůstaly na svých místech. Stejně jako dvoumístná kabina posazená těsně před zadní nápravou, to aby řidič věděl vše o kolech šinoucích se powerslidem zatáčkou.

Vše zabalené v konvexně a konkávně lomených plochách a liniích. Střechu měkce opisující vlnovku zakončuje stržená hrana kufru, která modeluje zadní spojler. Podobné řešení vidíme například u nového trojkového BMW. Všechny tradiční designérské prvky samozřejmě zůstaly: ledvinky vpředu, „hokejka“ zadního okna a téměř nulový přední převis.

S nováčkem pod kapotou

Pod kapotou exempláře vystaveného ve Frankfurtu je nový třílitrový šestiválec známý už z trojky a nově nabízený i v řadě 1. Vpředu podélně uložený hořčíkový motor nabízí 195 kW výkonu, 315 Nm krouticího momentu cvičí s devatenáctipalcovými koly zadní nápravy, jinak to u BMW být nemůže.

Dravec, těšící se na každou zatáčku, vystřelí z nuly na stokilometrovou rychlost za 5,7 sekundy. Pouze elektronika zabrzdí řidiče v rozletu přes 250kilometrovou rychlost.

BMW Z4 Coupé je lakováno speciálním stříbrným lakem Glacier Silver, který dodává autu „hliníkový“ vzhled. Interiér má vyvedený v béžovo-černé kombinaci, nechybí kůže ve třech různých povrchových úpravách a leštěný hliník. Kolik se toho přesně vejde do kufru, automobilka neprozradila, golfisté do něj nacpou dvě sady svého sportovního náčiní.

BMW Z4 Coupé má jen jednu vadu na kráse - bude k dostání až v druhé polovině příštího roku. Podle neoficiálních informací je ovšem v přípravě také nabroušená verze Z4 M s motorem vypůjčeným z M3.

FOTOGALERIE Z AUTOSALONU

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé