Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bohyně je zpátky: Citroën má nové logo a chystá luxusní řadu aut

aktualizováno 
Francouzská automobilka Citroën si do časů kulminující krize naplánovala revoluci ve strategii. Měnit se bude všechno: prodejny, přístup k zákazníkům, organizace práce i prezentace značky. Na přípravě velkého třesku prý Citroën pracoval rok a půl.

Citroën DS | foto: Citroën

Citroën dal světu dvě ikony, které mu ostatní závidí: kachnu (2CV) a bohyni (DS). První z nich okouzlovala svou praktičností snoubící se s jednoduchostí, ta druhá fascinuje dodnes všechny ostatní. Citroën DS zůstává nepřekonaný. Stal se synonymem luxusu, pokročilé techniky, houpavé jízdy na hydropneumatickém podvozku, Fantomase...

Citroën DS Inside

I 34 let poté, co opustila poslední bohyně (z francouzského "la déesse", stejně se čte dvoupísmenné označení modelu) výrobní linku, se k ní mnoho "citroënářů" modlí. Právě letos, v roce 90. výročí založení, odhalila francouzská automobilka novou firemní identitu, po pětadvaceti letech občerstvené logo, ale hlavně prozradila, že se bohyně dočká potomků.

Nové logo Citroën

Luxus pro masy

DS3, DS4 a DS5 - tak se budou jmenovat stylové citroëny budoucnosti. Mimochodem, zkratku DS vysvětlují u Citroënu jako Different Spirit (jiný duch). Nabídnou výrazný design, zdůrazňující především luxus a pokročilou techniku. "Ovšem za přijatelnou cenu," slibuje automobilka.

Citroën DS Inside

"Déesa" budou prodejci nabízet v nově navržených autosalonech jako novou stylovou řadu modelů od roku 2010. Tehdy se představí první malý model DS3. Ač by se z názvu dalo usuzovat na příbuznost s kulatým Citroënem C3, bude chystaný francouzský švihák také nástupcem ještě menší C2.

Automobilka prozatím ukázala koncept DS inside, který se ukáže na autosalonu v Ženevě. Nějak takhle by mělo malé "déeso" vypadat, ale prý máme trpělivě čekat na další zprávy.

Citroën DS Inside
Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.