Citroën DS

Citroën DS | foto: Citroën

Bohyně je zpátky: Citroën má nové logo a chystá luxusní řadu aut

  • 34
Francouzská automobilka Citroën si do časů kulminující krize naplánovala revoluci ve strategii. Měnit se bude všechno: prodejny, přístup k zákazníkům, organizace práce i prezentace značky. Na přípravě velkého třesku prý Citroën pracoval rok a půl.

Citroën dal světu dvě ikony, které mu ostatní závidí: kachnu (2CV) a bohyni (DS). První z nich okouzlovala svou praktičností snoubící se s jednoduchostí, ta druhá fascinuje dodnes všechny ostatní. Citroën DS zůstává nepřekonaný. Stal se synonymem luxusu, pokročilé techniky, houpavé jízdy na hydropneumatickém podvozku, Fantomase...

Citroën DS Inside

I 34 let poté, co opustila poslední bohyně (z francouzského „la déesse“, stejně se čte dvoupísmenné označení modelu) výrobní linku, se k ní mnoho „citroënářů“ modlí. Právě letos, v roce 90. výročí založení, odhalila francouzská automobilka novou firemní identitu, po pětadvaceti letech občerstvené logo, ale hlavně prozradila, že se bohyně dočká potomků.

Nové logo Citroën

Luxus pro masy

DS3, DS4 a DS5 - tak se budou jmenovat stylové citroëny budoucnosti. Mimochodem, zkratku DS vysvětlují u Citroënu jako Different Spirit (jiný duch). Nabídnou výrazný design, zdůrazňující především luxus a pokročilou techniku. „Ovšem za přijatelnou cenu,“ slibuje automobilka.

Citroën DS Inside

„Déesa“ budou prodejci nabízet v nově navržených autosalonech jako novou stylovou řadu modelů od roku 2010. Tehdy se představí první malý model DS3. Ač by se z názvu dalo usuzovat na příbuznost s kulatým Citroënem C3, bude chystaný francouzský švihák také nástupcem ještě menší C2.

Automobilka prozatím ukázala koncept DS inside, který se ukáže na autosalonu v Ženevě. Nějak takhle by mělo malé „déeso“ vypadat, ale prý máme trpělivě čekat na další zprávy.

Citroën DS Inside