Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boj Angličanů proti Francouzům skončil vítězstvím Němců

  18:57aktualizováno  18:57
Jeden z nových Rolls-Royceů Phantom nyní míří až do Indie, kde byl Rolls-Royce kdysi kočárem mahárádžů, ale od nezávislosti až do letoška se tam neprodal ani kus.
Rolls-Royce 101EX

Rolls-Royce 101EX | foto: Rolls-Royce

A to byl první Rolls-Royce do Indie dovezen už v roce 1907, kdy automobilka poprvé postavila později legendární Silver Ghost a pár let po roce 1904, kdy se na automobilech objevilo tehdy červené logo RR vůbec poprvé.

Indický podnikatel Johan Púnaválá už jednoho phantoma má, a sice model z roku 1937. Tak mu za 920.000 dolarů, tedy 22 milionů korun, pořídil úplně nového "bratříčka".

Automobilka vyslala svého instruktora z Londýna do Bombaje, aby šest z Púnaválových řidičů naučil, jak se má nový Phantom ovládat.

Instruktor je samozřejmým doplňkem, stejně jako možnost vybrat si jakoukoli barvu, nechat si do kůže vyvést erb nebo monogram, či vybrat si audiovizuální systém. Kdykoli při objednání se může klient spojit přímo se členy designérského týmu.

Rolls-Royce se poté, co výrobu v Británii převzala automobilka BMW od konkurenčního VW, který v 90. letech sice koupil automobilku Rolls-Royce a Bentley v Crewe, ale nikoli už práva na značku a logo, odstartoval na zcela nové lince v Goodwoodu v roce 2003 na trh limuzínu phantom.

Zdálo by se, že Rolls i jeho partner Henry Royce by byli se svým odkazem spokojeni. Asi ano, až na jednu maličkost - smyslem jejich snažení bylo dokázat, že Britové staví auta lépe než ostatní.

Dnes však už nejen jejich, ale žádná z velkých britských automobilek není v britských rukou. Rolls a Royce chtěli odebrat žezlo Francouzům, ale jejich vlastní firma ho předala Němcům.

Před sto lety byl vyroben první rolls
...VELKÁ PŘÍLOHA


Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.