Rolls-Royce 101EX

Rolls-Royce 101EX | foto: Rolls-Royce

Boj Angličanů proti Francouzům skončil vítězstvím Němců

Jeden z nových Rolls-Royceů Phantom nyní míří až do Indie, kde byl Rolls-Royce kdysi kočárem mahárádžů, ale od nezávislosti až do letoška se tam neprodal ani kus.

A to byl první Rolls-Royce do Indie dovezen už v roce 1907, kdy automobilka poprvé postavila později legendární Silver Ghost a pár let po roce 1904, kdy se na automobilech objevilo tehdy červené logo RR vůbec poprvé.

Indický podnikatel Johan Púnaválá už jednoho phantoma má, a sice model z roku 1937. Tak mu za 920.000 dolarů, tedy 22 milionů korun, pořídil úplně nového "bratříčka".

Automobilka vyslala svého instruktora z Londýna do Bombaje, aby šest z Púnaválových řidičů naučil, jak se má nový Phantom ovládat.

Instruktor je samozřejmým doplňkem, stejně jako možnost vybrat si jakoukoli barvu, nechat si do kůže vyvést erb nebo monogram, či vybrat si audiovizuální systém. Kdykoli při objednání se může klient spojit přímo se členy designérského týmu.

Rolls-Royce se poté, co výrobu v Británii převzala automobilka BMW od konkurenčního VW, který v 90. letech sice koupil automobilku Rolls-Royce a Bentley v Crewe, ale nikoli už práva na značku a logo, odstartoval na zcela nové lince v Goodwoodu v roce 2003 na trh limuzínu phantom.

Zdálo by se, že Rolls i jeho partner Henry Royce by byli se svým odkazem spokojeni. Asi ano, až na jednu maličkost - smyslem jejich snažení bylo dokázat, že Britové staví auta lépe než ostatní.

Dnes však už nejen jejich, ale žádná z velkých britských automobilek není v britských rukou. Rolls a Royce chtěli odebrat žezlo Francouzům, ale jejich vlastní firma ho předala Němcům.

Před sto lety byl vyroben první rolls
...VELKÁ PŘÍLOHA