Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Boj automobilek o zákazníky v Číně bude obtížnější

aktualizováno 
Prodej automobilů v Číně se bude i nadále zvyšovat. Boj o zákazníky však bude čím dál obtížnější, protože bude klesat počet kupců, kteří si budou pořizovat svůj první vůz.

Škoda Octavia pro čínský trh | foto: Škoda auto

Zhruba 80 procent nových automobilů je nyní v Číně prodáváno zákazníkům, kteří dosud žádný vůz nevlastnili. Automobilky se však budou muset brzy začít soustředit na to, aby přilákali staré zákazníky zpět do svých prodejen a vypěstovali u nich věrnost ke značce.

"Během tří let v Číně skončí období námluv a začne konkurence, kterou bude řídit síla spotřebitelů," řekl viceprezident čínské pobočky výzkumné společnosti J.D. Power Michael Dunne.

Čína patří mezi nejrychleji rostoucí trhy s automobily na světě. To přitahuje zahraniční automobilky, které v této zemi investují do výroby miliardy dolarů. Očekává se, že prodej nových osobních automobilů letos v Číně stoupne o 18 procent na 4,7 milionu vozů a v roce 2010 se vyšplhá na sedm milionů vozů, píše agentura Reuters.

Automobilky nyní budou bojovat o přízeň čínských spotřebitelů na pekingském autosalonu, který byl v sobotu otevřen pro novináře a od úterý bude přístupný i veřejnosti.

Škoda Auto v sobotu na autosalonu oficiálně představila model Octavia určený pro čínský trh. Na ploše 700 metrů čtverečních vystavuje i další modely ze svého výrobního programu, a to Škoda Roomster, Škoda Octavia RS, Škoda Octavia Scout a Škoda Superb L&K. Prezentuje i designovou studii Yetti a historický model Škoda Superb 3000.

Škoda Auto je součástí největší evropské automobilky Volkswagen. Ta v sobotu oznámila, že dosáhla plánovaného celoročního prodeje v Číně ve výši 600.000 vozů již minulý týden. Dodala, její čínský prodej by měl v celém roce stoupnout téměř o 30 procent. Největší světová automobilka General Motors letos hodlá zvýšit prodej v Číně až o 35 procent a největší japonská automobilka Toyota Motor dokonce o 64 procent.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.