Italský designér Boris Fabris je profesionál, jehož portfolio zdobí jednokusový unikát Ferrari i práce pro čínské automobilky. Už dlouhé roky je na volné noze, kromě navrhování o autodesignu také přednáší. Loni po koronavirové paralýze rozjel online výuku.
Podívejte se exkluzivně na skici z jeho přípravy na nový kurz. K návrhu miniaturního auta zajímavých tvarů přidal ještě pár črt ze svého skicáku.
Jezdí i do Plzně
Boris Fabris, rodilý Říman usazený v mekce autodesignérů Turíně, má za sebou obrovskou kariéru, prošel italskými studii i čínskými automobilkami. Teď působí na volné noze jako designér, konzultant a zároveň učí, kromě Evropy také v USA i Asii. Jeho přednášky znají i studenti designu na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni. Lekce dává po celém světě, znají ho v Alabamě, Ohiu, Číně, na Tchaj-wanu, ve Vietnamu, Indii, Británii, Německu, Francii, Švýcarsku, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Finsku, Bělorusku, Estonsku, Lotyšsku, Nizozemsku, Portugalsku nebo Španělsku.
„Soukromé online lekce automobilového a transport designu chci dávat nejen studentům, ale také nadšencům, kteří nejsou profesionály, ale mají zájem o design dopravních prostředků,“ říká zručný skicař.
Boris Fabris začínal u Giugiarova Italdesignu jako modelář, v září 2000 převzal šéfdesignérskou tužku u Fioravanti. Ve studiu založeném Leonardem Fioravantim, autorem ikonického Ferrari F40, působil do roku 2015. Od roku 2011 pracuje pro čínské automobilky (BAIC, Qoros, Haima).
Borisův unikát Ferrari SP1 z roku 2010 dostal první cenu na prestižní přehlídce automobilové elegance v Monterey v roce 2010. Je také autorem exteriéru Fioravanti Hidra a interiéru Fioravanti Yak. Je mimo jiné autorem designu modelů čínské automobilky Haima Auto S 5 a M 5, podílel se na stylingu Qorosu 3 Sedan a vedl tým designérů studie dvanáctiválcové limuzíny BAIC C90L.