Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bosch zahájil vyšetřování kvůli dieselgate VW. Nafťákům stále věří

aktualizováno 
Německý dodavatel a vývojář automobilových součástek Robert Bosch zahájil interní vyšetřování, jehož úkolem je zjistit, zda je některý z jeho zaměstnanců zapleten do skandálu kolem falšování testů emisí automobilkou Volkswagen.

Ilustrační foto | foto: ADAC

Společnost Bosch dodávala Volkswagenu součástky, s jejichž pomocí automobilka manipulovala s údaji o emisích naftových vozů. Bosch je proto stejně jako Volkswagen terčem vyšetřování úřadů v Německu i Spojených státech.

Šéf společnosti Bosch Volkmar Denner uvedl, že celkové dopady skandálu na světový automobilový průmysl ještě nelze odhadnout. Bosch ale podle něj zatím nepociťuje žádný útlum v aktivitách souvisejících s naftovými automobily. Denner již dříve zdůraznil, že jen s dieselovými motory splní automobiloví výrobci cíle na snižování hladiny emisí CO2. Evropský limit naplánovaný na rok 2021 je 95 g/km oxidu uhličitého. Šéf Bosche je zároveň přesvědčen, že technologie ještě umožní dále snižovat objem emisí oxidů dusíku.

„Naším cílem je udělat takové diesely, aby splňovaly aktuální standardy nejen v laboratoři, ale také na silnici,“ prohlásil Denner. Šéf Bosche souhlasí se zavedením realističtějších způsobů měření emisí v reálných provozních podmínkách v nezávislých zkušebnách.

Celkové tržby společnosti, která je největším dodavatelem automobilových součástek na světě, loni podle předběžných údajů stouply o deset procent na více než 70 miliard eur (1,9 bilionu Kč). Provozní zisk vzrostl o více než třetinu na pět miliard eur (135 miliard Kč).

V letošním roce Bosch očekává nárůst celosvětové produkce automobilů pouze o procento. „Jestli se k tomu přidá nejistota spotřebitelů ohledně naftových technologií, bude situace ještě obtížnější,“ uvedl Denner. „Musíme nyní učinit kroky, aby se to nestalo,“ dodal. Ve společnosti Bosch závisí na naftových technologiích zhruba 50 000 z celkových 375 000 pracovních míst.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září loňského roku obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že v celém světě software instaloval do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto.

Autoři: ,


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Další z rubriky

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz