Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bouček v autě bydlí, má v něm potraviny, bar i trafiku

  17:11aktualizováno  17:11
Chtěl jsem auto, které jede maximálně dvě stě dvacet za hodinu, tvrdí Libor Bouček. Televizní a rozhlasový moderátor, který se do širšího povědomí dostal především díky moderování reality show VyVolení, usedá za volant naftového Volkswagenu Golf poslední generace.

Jídlo, pití nebo denní tisk. To vše můžete najít uvnitř auta Libora Boučka.

"Kromě toho, že mám byt v Praze, auto je moje druhé místo trvalého pobytu. Je to můj byt číslo dvě," říká.

To ale není moc prostorné bydlení...
Není, ale zatím mi to stačí. Zato tam mám trafiku.

Prosím?
Na zadním sedadle vozím noviny za uplynulý týden, které v neděli vyhazuju. Ale to není všechno. Mám tam i potraviny. Když dostanu hlad, stačí sáhnout za sebe a vždycky tam na něco narazím.

Další "provozovnu" už v autě nemáte?
Ještě bar. Zrovna teď nabízí skvělé chilské víno, domácí hruškovici a z nealkoholického sortimentu bych zmínil ledový čaj, mattonku a ještě vincentku. Když spolujezdec dostane chuť na kafe, ani to není problém. S tímhle autem mě nepřekvapí nic.

Proč jste si vybral zrovna golfa?
Měl jsem spoustu tipů na nové auto. Když jsem se rozmýšlel, co vlastně koupit, na internetu jsem si prohlížel hlavně sporťáky. Ale pak jsem se uklidnil a řekl si, že chci vůz, který jede maximálně 220 kilometrů za hodinu. Kdybych měl něco silného, lákalo by mě to zkoušet. A to na našich silnicích není nejlepší nápad. Golf je spojení užitečnosti a pěkného vzhledu.

Takže sportovní verze Golfu GTI pro vás není?
Na svezení jo. Ale na normální ježdění raději ne. Roli hraje i spotřeba. V GTI projedete i patnáct litrů benzinu na sto kilometrů, já jezdím za necelých šest litrů nafty.

Nad jakým jiným autem jste ještě uvažoval?
Do úzkého finále se dostal Renault Scenic a Volkswagen Golf Plus. Právě teď ještě zvažuju nabídku na Porsche Cayenne. Po zkušenosti s golfem ale na sobě pozoruju, že se stávám loajální ke značce. Proto si dokážu představit, že další auto bude Volkswagen Touareg nebo Passat. I když passat vlastně asi ne. V něm bych si připadal jako taxikář z letiště.

Při koupi auta kladete víc důrazu na výběr motoru, nebo výbavy?
Spíš řeším tu výbavu. V autě chci jednoznačně klimatizaci, počítač a dobré rádio.

Jaký jste řidič?
Jezdím svižně a bezpečně. Dovolím si říct, že tím, že jsem začal jezdit relativně pozdě, jezdím zodpovědně. Nedávno jsem jel na sněhu asi sedm a půl hodiny z Ostravy do Bratislavy. Než abych to hnal, radši jsem jel takhle pekelně dlouho.

Kdy jste začal řídit?
Ve třiadvaceti. Díky tomu jsem přešel ten telecí věk, kdy je vám osmnáct, dostane se vám do ruky auto a vy musíte kámošům ukázat, jak tomu dokážete dát za ucho.

Jezdíte na zimních pneumatikách?
To je samozřejmé. Nesnáším frajery, co jezdí na letním obutí a říkají, že jezdí akorát po městě. Pak náhodou vyjedou za město a nestačí se divit, když jim to někde uklouzne a skončí v příkopu.

Kolik jste za golfa zaplatil?
Sedm set padesát tisíc. Může se to zdát dost, ale je to nové auto a v plné výbavě.

Za tyhle peníze byste mohl mít větší Octavii Combi. Nad tím jste nepřemýšlel?
Volkswagenu věřím víc. I když je to možná skoro stejné auto. A taky to je trošku jiný styl. Nemusím mít auto, ve kterém jezdí pětina národa.

Nedávno jste měl na čtvrt roku půjčenou maličkou Toyotu Aygo, která se vyrábí v Kolíně. Jak se vám v ní jezdilo?
To je svým způsobem stylové auto. Do města je ideální, ale pouštět se s ním na delší cesty je nesmysl. Své slečně bych to na ježdění po Praze pořídil.

Vadilo vám na toyotě něco?
Hrozně hlučný motor. To bylo fakt příšerné.

Existuje vůz, který byste si nikdy nekoupil?
Dacia Logan. Svezl jsem se v tom a napadá mě jediné slovo: peklo. Než tohle, radši bych si koupil za stejné peníze ojetinu.

Stopoval jste někdy?
Jednou jsme v Karlových Varech s kamarády něco slavili a přemýšleli jsme, jak se přesunout z jedné hospody do druhé. A protože jsme pochopitelně nechtěli jít pěšky, stopli jsme si Škodu 120 L, do které se asi během šesti minut nasoukalo pět lidí. Poměrně dost to natahoval kamarád, který pod autem hledal peněženku, která mu vypadla. Nakonec to dopadlo tak, že jsme k další hospodě popojeli sto metrů, řidiči jsme poděkovali a vystoupili. Asi na nás nezapomněl dodnes.

NEMÁM RÁD KAMIONY "Občas si říkám, jestli jejich řidiči při řízení nekoukají na tu televizi, kterou v kabině mívají."

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.