Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bouček v autě bydlí, má v něm potraviny, bar i trafiku

  17:11aktualizováno  17:11
Chtěl jsem auto, které jede maximálně dvě stě dvacet za hodinu, tvrdí Libor Bouček. Televizní a rozhlasový moderátor, který se do širšího povědomí dostal především díky moderování reality show VyVolení, usedá za volant naftového Volkswagenu Golf poslední generace.

Jídlo, pití nebo denní tisk. To vše můžete najít uvnitř auta Libora Boučka.

"Kromě toho, že mám byt v Praze, auto je moje druhé místo trvalého pobytu. Je to můj byt číslo dvě," říká.

To ale není moc prostorné bydlení...
Není, ale zatím mi to stačí. Zato tam mám trafiku.

Prosím?
Na zadním sedadle vozím noviny za uplynulý týden, které v neděli vyhazuju. Ale to není všechno. Mám tam i potraviny. Když dostanu hlad, stačí sáhnout za sebe a vždycky tam na něco narazím.

Další "provozovnu" už v autě nemáte?
Ještě bar. Zrovna teď nabízí skvělé chilské víno, domácí hruškovici a z nealkoholického sortimentu bych zmínil ledový čaj, mattonku a ještě vincentku. Když spolujezdec dostane chuť na kafe, ani to není problém. S tímhle autem mě nepřekvapí nic.

Proč jste si vybral zrovna golfa?
Měl jsem spoustu tipů na nové auto. Když jsem se rozmýšlel, co vlastně koupit, na internetu jsem si prohlížel hlavně sporťáky. Ale pak jsem se uklidnil a řekl si, že chci vůz, který jede maximálně 220 kilometrů za hodinu. Kdybych měl něco silného, lákalo by mě to zkoušet. A to na našich silnicích není nejlepší nápad. Golf je spojení užitečnosti a pěkného vzhledu.

Takže sportovní verze Golfu GTI pro vás není?
Na svezení jo. Ale na normální ježdění raději ne. Roli hraje i spotřeba. V GTI projedete i patnáct litrů benzinu na sto kilometrů, já jezdím za necelých šest litrů nafty.

Nad jakým jiným autem jste ještě uvažoval?
Do úzkého finále se dostal Renault Scenic a Volkswagen Golf Plus. Právě teď ještě zvažuju nabídku na Porsche Cayenne. Po zkušenosti s golfem ale na sobě pozoruju, že se stávám loajální ke značce. Proto si dokážu představit, že další auto bude Volkswagen Touareg nebo Passat. I když passat vlastně asi ne. V něm bych si připadal jako taxikář z letiště.

Při koupi auta kladete víc důrazu na výběr motoru, nebo výbavy?
Spíš řeším tu výbavu. V autě chci jednoznačně klimatizaci, počítač a dobré rádio.

Jaký jste řidič?
Jezdím svižně a bezpečně. Dovolím si říct, že tím, že jsem začal jezdit relativně pozdě, jezdím zodpovědně. Nedávno jsem jel na sněhu asi sedm a půl hodiny z Ostravy do Bratislavy. Než abych to hnal, radši jsem jel takhle pekelně dlouho.

Kdy jste začal řídit?
Ve třiadvaceti. Díky tomu jsem přešel ten telecí věk, kdy je vám osmnáct, dostane se vám do ruky auto a vy musíte kámošům ukázat, jak tomu dokážete dát za ucho.

Jezdíte na zimních pneumatikách?
To je samozřejmé. Nesnáším frajery, co jezdí na letním obutí a říkají, že jezdí akorát po městě. Pak náhodou vyjedou za město a nestačí se divit, když jim to někde uklouzne a skončí v příkopu.

Kolik jste za golfa zaplatil?
Sedm set padesát tisíc. Může se to zdát dost, ale je to nové auto a v plné výbavě.

Za tyhle peníze byste mohl mít větší Octavii Combi. Nad tím jste nepřemýšlel?
Volkswagenu věřím víc. I když je to možná skoro stejné auto. A taky to je trošku jiný styl. Nemusím mít auto, ve kterém jezdí pětina národa.

Nedávno jste měl na čtvrt roku půjčenou maličkou Toyotu Aygo, která se vyrábí v Kolíně. Jak se vám v ní jezdilo?
To je svým způsobem stylové auto. Do města je ideální, ale pouštět se s ním na delší cesty je nesmysl. Své slečně bych to na ježdění po Praze pořídil.

Vadilo vám na toyotě něco?
Hrozně hlučný motor. To bylo fakt příšerné.

Existuje vůz, který byste si nikdy nekoupil?
Dacia Logan. Svezl jsem se v tom a napadá mě jediné slovo: peklo. Než tohle, radši bych si koupil za stejné peníze ojetinu.

Stopoval jste někdy?
Jednou jsme v Karlových Varech s kamarády něco slavili a přemýšleli jsme, jak se přesunout z jedné hospody do druhé. A protože jsme pochopitelně nechtěli jít pěšky, stopli jsme si Škodu 120 L, do které se asi během šesti minut nasoukalo pět lidí. Poměrně dost to natahoval kamarád, který pod autem hledal peněženku, která mu vypadla. Nakonec to dopadlo tak, že jsme k další hospodě popojeli sto metrů, řidiči jsme poděkovali a vystoupili. Asi na nás nezapomněl dodnes.

NEMÁM RÁD KAMIONY "Občas si říkám, jestli jejich řidiči při řízení nekoukají na tu televizi, kterou v kabině mívají."

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Triky na hmyz a trus na autě: neloupejte je nasucho, chemii otřete

Zaschlý trus na oknech či kapotě auta se čistí velmí těžce. Nikdy jej...

Řidiči bojují s každoroční letní otravou - hmyzem přilepeným na čelním skle a zaschlým ptačím trusem. Tyto nečistoty...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz