Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Designér vysvětluje, jak se sochá ferrari

  12:00aktualizováno  12:00
Branislav Maukš je utajená hvězda ze slovutné karosárny Pininfarina. Slovenského designéra neznají ani sami Slováci. Přitom jeho tužka pracovala na všech ferrari představených za posledních osm let. Braňo loni opustil práci snů a dnes vede české designstudio firmy Aufeer Design.

Braňo chce mít z Aufeeru českého Pininfarinu. České studio usazené v Mladé Boleslavi pracuje pro významné světové automobilky.

„Pininfarina je pro mě kapitola, která byla úspěšná, zajímavá, ale já se dívám dopředu. Můj úkol je teď tady a to je jediné, co mě zajímá,“ říká v rozhovoru pro magazín City Life.

„Nebylo to tak, že jsem přišel a hned jsem začal kreslit červená auta,“ popisuje svou kariéru ve slavném studiu Pininfarina. „Dali mi šanci, vyzkoušeli si mě, ale bylo to na mě. Musíte si vybudovat respekt. Potkal jsem tam skvělé lidi. Vzájemně jsme se respektovali. Měl jsem tam složitější pozici proto, že jsem byl cizinec. Ale na druhou stranu jsem si o to víc cenil, když mě vzali mezi sebe. Brali mě jako sobě rovného a respektovali mě,“ popisuje designér, který pracoval na většině ferrari za posledních osm let. Podepsal se mimo jiné pod dva unikáty, které navrhoval na míru privátním klientům. Jedno z nich je slavné zlaté Ferrari P540 Superfast. 

Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Branislav Maukš

Narodil se na Slovensku v roce 1978. Vystudoval univerzitu se zaměřením na design v Bratislavě a následně v německém Pforzheimu. Kariéru odstartoval u Fordu v roce 2004, je autorem interiéru modelů Focus nebo B-max. Od roku 2007 působil v italském studiu Pininfarina a koncem loňského roku přesídlil do Mladé Boleslavi.

Když pracoval u Pininfariny na návrzích pro Ferrari, měl prý nárok na desetiprocentní slevu u slavné značky, ale zůstal raději u svého oblíbeného BMW. Velké silné kupé musel vyměnit za něco praktičtějšího, dnes tak řídí netradiční čtyřdveřové BMW 6 Gran Coupé.

Branislav Maukš, designér studia Pininfarina



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...



Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Brexit bude ránou pro autoprůmysl, vše závisí na dohodě o clech

Nissan má obří fabriku v britském Sunderlandu. Právě japonská automobilka...

Za 50 let práce v britském automobilovém průmyslu zažil John Cooper řadu dramatických změn. Žádná však nebyla děsivější...

Nová Kia Ceed odhalena. Přišla o apostrof, dostala moderní techniku

Třetí generace Kie Ceed se představuje

Třetí generace Ceedu se veřejnosti oficiálně představí začátkem března na autosalonu v Ženevě. Auto stojící na zcela...

Další z rubriky

VIDEO: Tesla ještě bloumá vesmírem, Škodu už Mars přivítal

Škoda - Mise na Mars

Celý svět aktuálně sleduje putování elektrického sporťáku Tesly vesmírem na palubě rakety Falcon Heavy. Francouzské...

Staré diesely vzrušují australské pavouky, vibracím nedokážou odolat

Prostheclina pallida, australský pavouk z čeledi skákavkovitých.

Když si lidé kupují nový vůz, obvykle berou v úvahu takové faktory, jako jsou cena či spotřeba paliva. Ale přinejmenším...

Génius Giugiaro má 80 let, maloval Uno, Golf, Polonez i čínská auta

Škoda 720

Jeden z nejslavnějších automobilových designérů všech dob slaví letos osmdesátiny, přesně před padesáti lety, v únoru...

Najdete na iDNES.cz