Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Designér vysvětluje, jak se sochá ferrari

  12:00aktualizováno  12:00
Branislav Maukš je utajená hvězda ze slovutné karosárny Pininfarina. Slovenského designéra neznají ani sami Slováci. Přitom jeho tužka pracovala na všech ferrari představených za posledních osm let. Braňo loni opustil práci snů a dnes vede české designstudio firmy Aufeer Design.

Braňo chce mít z Aufeeru českého Pininfarinu. České studio usazené v Mladé Boleslavi pracuje pro významné světové automobilky.

„Pininfarina je pro mě kapitola, která byla úspěšná, zajímavá, ale já se dívám dopředu. Můj úkol je teď tady a to je jediné, co mě zajímá,“ říká v rozhovoru pro magazín City Life.

„Nebylo to tak, že jsem přišel a hned jsem začal kreslit červená auta,“ popisuje svou kariéru ve slavném studiu Pininfarina. „Dali mi šanci, vyzkoušeli si mě, ale bylo to na mě. Musíte si vybudovat respekt. Potkal jsem tam skvělé lidi. Vzájemně jsme se respektovali. Měl jsem tam složitější pozici proto, že jsem byl cizinec. Ale na druhou stranu jsem si o to víc cenil, když mě vzali mezi sebe. Brali mě jako sobě rovného a respektovali mě,“ popisuje designér, který pracoval na většině ferrari za posledních osm let. Podepsal se mimo jiné pod dva unikáty, které navrhoval na míru privátním klientům. Jedno z nich je slavné zlaté Ferrari P540 Superfast. 

Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Branislav Maukš

Narodil se na Slovensku v roce 1978. Vystudoval univerzitu se zaměřením na design v Bratislavě a následně v německém Pforzheimu. Kariéru odstartoval u Fordu v roce 2004, je autorem interiéru modelů Focus nebo B-max. Od roku 2007 působil v italském studiu Pininfarina a koncem loňského roku přesídlil do Mladé Boleslavi.

Když pracoval u Pininfariny na návrzích pro Ferrari, měl prý nárok na desetiprocentní slevu u slavné značky, ale zůstal raději u svého oblíbeného BMW. Velké silné kupé musel vyměnit za něco praktičtějšího, dnes tak řídí netradiční čtyřdveřové BMW 6 Gran Coupé.

Branislav Maukš, designér studia Pininfarina


Nejčtenější



Další z rubriky

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Úřad odhalil švindl, němečtí majitelé vozů Tesla musí vracet dotace

Tesla Model S 85D

Zhruba 1 050 majitelů automobilů Tesla Model S se bude muset vzdát subvence čtyř tisíc eur, tedy 103 400 korun, kterou...

Dieselgate už klepe i na dveře Opelu, 60 tisíc dieselů se chová divně

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

Opelu se až dosud aféře Dieselgate dařilo vcelku vyhýbat. Teď ovšem podezření padá i na německou značku. Až 60 tisíc...

Najdete na iDNES.cz