VIDEO: Designér vysvětluje, jak se sochá ferrari

  12:00aktualizováno  12:00
Branislav Maukš je utajená hvězda ze slovutné karosárny Pininfarina. Slovenského designéra neznají ani sami Slováci. Přitom jeho tužka pracovala na všech ferrari představených za posledních osm let. Braňo loni opustil práci snů a dnes vede české designstudio firmy Aufeer Design.

Braňo chce mít z Aufeeru českého Pininfarinu. České studio usazené v Mladé Boleslavi pracuje pro významné světové automobilky.

„Pininfarina je pro mě kapitola, která byla úspěšná, zajímavá, ale já se dívám dopředu. Můj úkol je teď tady a to je jediné, co mě zajímá,“ říká v rozhovoru pro magazín City Life.

„Nebylo to tak, že jsem přišel a hned jsem začal kreslit červená auta,“ popisuje svou kariéru ve slavném studiu Pininfarina. „Dali mi šanci, vyzkoušeli si mě, ale bylo to na mě. Musíte si vybudovat respekt. Potkal jsem tam skvělé lidi. Vzájemně jsme se respektovali. Měl jsem tam složitější pozici proto, že jsem byl cizinec. Ale na druhou stranu jsem si o to víc cenil, když mě vzali mezi sebe. Brali mě jako sobě rovného a respektovali mě,“ popisuje designér, který pracoval na většině ferrari za posledních osm let. Podepsal se mimo jiné pod dva unikáty, které navrhoval na míru privátním klientům. Jedno z nich je slavné zlaté Ferrari P540 Superfast. 

Rozhovor s designérem čtěte v magazínu City Life, který vychází v pátek 27. 3. jako příloha MF DNES v Praze. Nové číslo potěší mimo jiné milovníky aut.

Branislav Maukš

Narodil se na Slovensku v roce 1978. Vystudoval univerzitu se zaměřením na design v Bratislavě a následně v německém Pforzheimu. Kariéru odstartoval u Fordu v roce 2004, je autorem interiéru modelů Focus nebo B-max. Od roku 2007 působil v italském studiu Pininfarina a koncem loňského roku přesídlil do Mladé Boleslavi.

Když pracoval u Pininfariny na návrzích pro Ferrari, měl prý nárok na desetiprocentní slevu u slavné značky, ale zůstal raději u svého oblíbeného BMW. Velké silné kupé musel vyměnit za něco praktičtějšího, dnes tak řídí netradiční čtyřdveřové BMW 6 Gran Coupé.

Branislav Maukš, designér studia Pininfarina

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Najdete na iDNES.cz