Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BRDM-2: Luxusní bojový speciál pro horních deset tisíc Rusů

  12:49aktualizováno  12:49
Občas velmi zvláštní svět tuningu má svého nekorunovaného krále. Vylepšovači obyčejných aut se musí sklonit před ruským nadšencem, který vnutil tuningové úpravy vojenskému obrněnci.

Tuning obrněného transportéru | foto: ZR.ru

Máte pocit, že už jste viděli ve světě automobilů úplně všechno? Oranžovo-modrého hummera na 30ti palcových kolech, barokní supersport Russo-Balt či luxusní dvanáctiválcové kupé, postavené ze staré Volhy "carevny"? A co takhle tuning obrněného transportéru?

DALŠÍ FOTKY ZDE...

Zatímco mnozí úpravci a upravovatelé se snaží svůj druhdy civilní a často luxusní automobil nánosy khaki barvy, ochranných rámů, mříží, navijáků a polních lopatek změnit v malý tank, jistý ruský podnikatel na to šel jednoduše z druhé strany.

Koupil vyřazený ruský obrněný obojživelný průzkumný transportér BRDM-2, který důvěrně znají záložáci nejen z bývalého Československa, vážící pouhých sedm tun  - na poměry vojenské obrněné techniky i ruské velkorysosti de facto minivůz. Ovšem to byl teprve začátek - na důkaz, že v Rusku zítra již znamená včera, ukázal všem ladičům světa, jak se dělá opravdový tuning.

Ač proti skutečnému pásovému tanku je BRDM-2 pouhý potěr na kolech, i tak disponuje solidním pancéřováním a dvojicí kulometů ráže 14,5 mm a 7,62 mm.

Ty sice po tuningu zmizely, zato ale zůstala řada originálních celků pro těžký terén. Obě tuhé nápravy mají samosvorné diferenciály, čtyřstupňová převodovka se zpětným chodem disponuje redukcí a největší překvapení se skrývá pod vozem - čtveřice hydraulicky výsuvných pomocných kol, poháněných řetězem, díky kterým se pancéřák dostane i přes opravdu široký příkop. Tzv. překročivost činí 1,7 m; tohle neumí ani Hummer.

To samo by mnoha zeleným mozkům stačilo ke štěstí, ovšem úpravce šel dál - ve jménu totální extravagance změnil interiér s pomocí mnoha metrů šedé kůže, dřevěných doplňků, chromovaných madel a kvalitního koberce v luxusní prostor, který svými rozměry i dispozicemi připomíná spíš jachtu.

Každá páka dostala kvalitní pochromování, řidič nyní sedí v anatomické sedačce za sportovním tříramenným volantem a zcela novou palubní deskou, na níž se skví původní ruské budíky s popiskami v azbuce a s podsvětlením.

Nechybí nejmodernější palubní elektronika - výkonné Hi-Fi, televize s DVD a GPS navigace. Protože se jedná o obojživelný vůz, nechybí sonar a také původní periskop, ovšemže náležitě zkrášlený. Každé okno je možné - stejně jako u originálu - neprodyšně zakrýt pancéřovou okenicí.

popisek SUPERSPORTY
pro zelené mozky 

Vnější vzhled už je od přírody extravagantní dost, proto na něm nebylo nutné příliš měnit. Zatímco masivní ochranný rám z terénního lexusu na sedmitunovém obrněném voze zřejmě plní roli měkké deformační zóny, přídavné světlomety a další doplňky jsou nejen funkčním, ale i nezbytným doplňkem.

Vůz je totiž v Rusku schválený k běžnému silničnímu provozu a je více než pravděpodobné, že jeho autor se chystá jej komerčně využít.

Technika se víceméně nezměnila, zůstalo tedy relativně obratné vozidlo, schopné pohybu po silnici, středně těžkém terénu i vodě. Náhrady se dočkal pouze krajně nehospodárný původní benzínový osmiválec GAZ o výkonu 140 koní, s nímž sice BRDM-2 uháněl až 95kilometrovou rychlostí, ovšem s průměrnou spotřebou 40 - 60 litrů benzínu. Novým zdrojem síly je vznětový osmiválec 5,5 litru, odvádějící lepší výkony s třetinovou spotřebou.

***

Do ulic ruských měst se možná zanedlouho vrátí tanky - byť uvnitř nebudou sedět vojáci, ale Noví Rusové, kterým jistě vnější pancéřování občas přijde vhod. Navrch ocelové pláty, uvnitř vybraný luxus - to by mohla být nová móda. A proč by nemohl být příštím tuningem rovnou tank T-96 či třeba bitevní loď? Vždyť v Rusku je možné všechno...

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.