Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bristol: 360 km/h na čaj o páté

aktualizováno 
Už nikdy vám nevychladne čaj o páté v oblíbeném pánském klubu a nikdo už vám nezasedne oblíbenou klubovku pro čtení Timesů. Budete tam totiž dřív než kdokoliv jiný. Fighter T, který vozí na čele jméno klasické britské automobilky Bristol, totiž pohání 1012 plnokrevníků a na stovce je za 3,5 sekundy. Jen západní věž rodinného sídla bude muset na novou fasádu ještě rok počkat, bojovný bristol totiž vyjde skoro na 15 milionů.

Bristol Fighter T | foto: Bristol

V roce 1980 vyrobil Bristol první britské přeplňované auto, Bristol Beaufighter. O šestadvacet let později si výrobce klasických vozů "Made in England" dal k šedesátinám dárek. Na dortu trúní 1012 svíček, jedna za každého koně, který pohání Fighter T.

Automobilka, tedy spíše manufaktura s šedesátiletou tradicí, nemá žádné dealery, zatoužíte-li po bristolu, musíte se na Kensignton High Street do Londýna vydat osobně.

V nabídce figuruje kromě klasických modelů pojmenovaných Blenheim také modernější a o poznání sportovněji zaměřený fighter, neboli bojovník.

Osmilitrový desetiválec Dodge, který pohání "obyčejné" Fightery a Fightery S, je u nového modelu dopován dvěma turbodmychydly a právě proto dostal "Tčko" do názvu. Výkon motoru se tak téměř zdvojnásobil. Z původních 520 je nově 1012 koní (744 kW).

Devatenáctipalcová kola (vpředu široká 275 a vzadu 335 milimetrů), musí přenášet 1 400 newtonmetrů kroutícího momentu na zadní nápravu. O tom, co se v těch chvílích odehrává v útrobách manuální šestistupňové převodovky se lze jen dohadovat. 52% z 1959 kilogramů hmotnosti 442 centimetrů dlouhého auta spočívá na zadní nápravě. Další parametry jsou: 1795 mm šířky, 1345 mm výšky a 2750 milimetrů rozvoru.

Britský bojovník (anglicky "fighter") se prý umí podle propočtů rozjet na 270 mil v hodině (430 km/h), maximální rychlost byla však elektronicky omezena na třistašedesátku. Na stovku vyrazí gentleman do klubu za 3,5 sekundy.

Kromě motoru se patřičných úprav dočkal také podvozek a brzdy. Fighter sedí o něco níže než sériová verze a uvnitř se upravovalo ve sportovním duchu. Karoserie je o třetinu tužší, stejně tak podvozek. Že mu je radno uhnout z cesty naznačuje také pár úprav exteriéru. Fighter T mimo jiné dostal dozadu nový difuzor zlepšující aerodynamiku a výfuky ústící před zadní kola.

Podle zástupců Bristolu však fighter stále zůstává superautem vhodným i ke každodenním jízdám do kanceláří v londýnské City, stejně jako pro romantický víkendový výlet ve dvou. Stačí jen mít na účtu 351 931 liber (14,6 milionu korun), k převzetí bude připravený v září 2007.

Autoři: ,


Témata: Bristol, Čaj, Dodge, Londýn


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.