Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Británií se prohání VW Brouk poháněný bioplyny ze záchoda

aktualizováno 
Britská firma GENeco specializující se na zpracování organického odpadu přestavěla Volkswagen New Beetle Cabrio na pohon bioplynem. Tvrdí, že jde o první takový vůz, u něhož palivo neovlivní celkový výkon motoru.

Volkswagen Bio-Bug | foto: slashgear.com

Ekologický brouk z dílen GENeco pohání klasický dvoulitrový čtyřválec s výkonem 115 koní. Motor standardně pohání benzín, po zahřátí se ale pohon přepíná na bioplyn. GENeco tvrdí, že řidič rozdíl mezi palivem vůbec nepozná. Má jít o první vůz na bioplyn, u kterého změna paliva nijak neovlivní výkon. Jako důkaz GENeco udává maximální rychlost tohoto kabrioletu, která je i při pohonu na bioplyn nezměněných 183 km/h. Přestavbu měla na starosti společnost Greenfuel Company.

GENeco testuje svůj Bio-Bug, jak bioplynového brouka nazývá, v okolí Bristolu. Není to náhoda, firma je totiž součástí tamní společnosti Wessex Water, která se zabývá zpracováním odpadních vod. Ve svých čistírnách odpadních vod tato společnost vyrábí tolik bioplynu, že to ročně stačí na výrobu 35 GWh elektrické energie. Přebytky, které její bioplynová elektrárna nestačí spotřebovat, se firma rozhodla použít pro pilotní projekt automobilů poháněných tímto alternativním palivem.

Tvůrci tvrdí, že odpad z kanalizace ze zhruba sedmdesáti průměrných domácností by stačil na pohon Bio-Bugu na 16 000 kilometrů. Jeden metr krychlový bioplynu stačí na ujetí asi 8,5 kilometru. Pokud by byl veškerý bioplyn vyrobený v čistírně Avonmouth (asi 18 milionů krychlových metrů ročně) použit k pohonu automobilů, ušetřilo by to ročně 19 tisíc tun CO2, které jinak automobily do ovzduší vypustí. GENeco a Wessex Water navíc plánují brzy rozjet recyklaci potravinového odpadu.

Bio-Bug pochopitelně není prvním automobilem, který na bioplyn vyrobený z odpadních vod jezdí. Ve Švédsku jezdí takových aut asi 11 500. V Británii je to ale unikátní projekt, který by mohl inspirovat i další podobně zaměřené společnosti v Evropě. Pokud se pilotní projekt s vozem Bio-Bug osvědčí, chce GENeco přestavět svou flotilu vozů na pohon bioplynem.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.