Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britové a Němci jsou spokojeni se Škodovkami

  10:14aktualizováno  10:14
„Víte, proč má škodovka vyhřívané zadní sklo? Aby řidiči nemrzly ruce, až ji bude tlačit.“ Podobných vtipů na kvalitu českých aut vznikly ve Velké Británii desítky. Jenže ta doba už je definitivně pryč. V nejnovějších průzkumech agentury J.D.Power poráží Škoda většinu evropských značek.

Dnes se Britové škodovkám nesmějí. Podle průzkumu agentury J.D. Power hodnotí lépe už jen japonskou luxusní značku Lexus.

„Je to překvapivý výsledek, když vezmeme v úvahu image Škody ještě před deseti lety,“ zhodnotil výsledky ředitel evropské pobočky agentury Dave Sergent.

Britští majitelé škodovek udělili značce 852 bodů z 1000 možných. Vítěz Lexus jich získal o 26 víc.

Ostatní značky koncernu jsou na tom v Británii podstatně hůř. S výjimkou Audi (9.místo), skončil Volkswagen i Seat jen s podprůměrnými výsledky na 22. a 23. místě ze 34 hodnocených značek.

J.D. Power je globální marketinková agentura se sídlem v Kalifornii. Evropská pobočka sídlí v britském Guilfordu. Agentura se zaměřuje na průzkum trhu po celém světě.

Ankety spokojenosti s automobily pořádá například v Malajsii, USA nebo Kanadě, kde se však zaměřuje zvláště na úroveň prodejní sítě.

Na stránkách www.jdpower.com je možné získat podrobnější informace o spokojenosti majitelů s konkrétními modely aut.

Výzkum spokojenosti pořádá J.D.Power každý rok ve spolupráci s časopisem What Car? a patří mezi nejobjektivnější svého druhu. Anketní dotazník letos vyplnilo 23 000 majitelů aut 33 značek, odpovídalo v něm na 77 otázek. Dotazník je rozdělen do čtyř kapitol: Kvalita a  spolehlivost, Design a přitažlivost vozu, Náklady na provoz a Servis.

Anketa potvrdila dlouhodobou spokojenost s japonskými značkami. Do nejlepší desítky se jich propracovalo hned šest a nebýt Škody, obsadily by všechna čelní místa. Druhou nejlépe hodnocenou evropskou značkou je v Británii BMW. To skončilo šesté.

Nejvíce si letos polepšil Opel, který se na místním trhu prodává pod značkou Vauxhall. Vůbec poprvé se dostal nad průměr všech značek, když skončil na 15. místě. Ankety se poprvé zúčastnila také další britská značka, Mini. Ta se umístila na pomyslné 17. příčce.

Nelichotivé je podprůměrné umístění Mercedesu, který skončil s velkým odstupem od svého bavorského rivala. Vůbec nejméně jsou Britové spokojeni se značkou Alfa Romeo. Jen o málo lépe je na tom Land Rover, Kia a Peugeot.

Stejný průzkum spokojenosti pořádá agentura i v Německu, kde je jejím partnerem časopis Mot. Letos se ankety zúčastnilo 24 483 majitelů 28 značek. Němci pohlížejí na svá auta kritičtějším okem než Britové, jejich bodové hodnocení je už tradičně nižší. Vítězná Toyota získala 844 bodů, druhá skončila s velkým odstupem Mazda, která si vysloužila 816 bodů.

Podobně jako Britové, i Němci hodnotí nejlépe japonské vozy. Za Toyotou a Mazdou skončily Subaru a Honda, první evropská značka BMW obsadila 5. místo. Škodovka skončila devátá, o jediný bod za Audi.

Oproti britskému žebříčku si polepšil Mercedes, který obsadil 11. místo. A stejně jako v Británii se velmi dobře umístil Opel, který byl v minulosti pravidelně podprůměrný (12. místo).

 Ale o tom, že Němci nadržují svým značkám, nemůže být řeč. Volkswagen dopadl v Německu ještě hůř než v Británii, osmý od konce tabulky. Nejhůře hodnotí Němci značku Daewoo.

Německá anketa J.D. Power přinesla i konkrétní vítěze v automobilových kategoriích. U malých aut panuje největší spokojenost s Hondou Jazz, v nižší střední třídě vyhrála Toyota Corolla, ve střední Toyota Avensis.

V kategorii luxuxních limuzín zvítězil Peugeot 607, nejlepší MPV je Mazda Premacy, kategorie SUV patří Toyotě RAV 4.

Jen sportovní auta se podle Němců dělají nejlépe doma. Vyhrálo Porsche 911 před BMW Z3 a Mercedesem CLK.

Velká Británie

Umístění

značka

body
1. Lexus 878
2. Škoda 852
3. Mazda 845
4. Toyota 840
5. Honda 838
6. BMW 836
7. Daihatsu 819
8. Volvo 818
9. Audi 817
10. Subaru 817
11. Proton 816
12. Saab 815
13. Jaguar 804
14. Ford 803
15. Vauxhall (Opel) 803
16. Nissan 802
17. Mini 801
18. Hyundai 800
19. Mitsubishi 799
20. Suzuki 796
21. Mercedes-Benz 795
22. Volkswagen 794
23. Seat 790
24. Renault 778
25. MG-Rover 777
26. Citroën 776
27. Chrysler 772
28. Daewoo 770
29. Fiat 765
30. Peugeot 764
31. Kia 760
32. Land Rover 756
33. Alfa Romeo 749

Německo

Umístění

značka

body
1. Toyota 844
2. Mazda 816
3. Subaru 815
4. Honda 811
5. BMW 808
6. Mitsubishi 802
7. Volvo 800
8. Audi 799
9. Škoda 798
10. Nissa 797
11. Mercedes-Benz 792
12. Opel 790
13. Daihatsu 788
14. Ford 784
15. Renault 783
16. Hyundai 779
17. Suzuki 775
18. Seat 774
19. Citroën 769
20. Kia 768
21. Volkswagen 768
22. Peugeot 767
23. Smart 759
24. Mini 754
25. Alfa Romeo 750
26. Fiat 748
27. Chrysler 738
28. Daewoo 737

Maximum je 1000 bodů

Tři nejlépe hodnocené modely z každého segmentu (Německo)

Malé vozy

Honda Jazz 837
Toyota Yaris 831
Mazda Demio 815

Nižší střední třída

Toyota Corolla 859
Mazda 323 815
Mistubishi Space Star 813

Vyšší střední třída

Toyota Avensis 847
Mitsubishi Galant 834
Mazda 626 825

Luxusní vozy

Peugeot 607 834
BMW řady 7 816
BMW řady 5 814

Sportovní vozy

Porsche 911 812
BMW Z3 805
Mercedes-Benz CLK 803

MPV (velkoprostorové vozy)

Mazda Premacy 810
Nissan Almera Tino 802
Hyundai Matrix 799

SUV (sportovně-užitkové vozy)

Toyota RAV4 836
Subaru Forester 815
Nissan X-Trail 810

Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.