Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britové nebudou stát v zácpách, připlatí si za luxusní pruh

  0:01aktualizováno  0:01
Přeplněné britské dálnice zaplavily kolony a hledá se řešení pro plynulou dopravu. Dálniční agentura, která spadá pod tamní ministerstvo dopravy, přemýšlí o rozšíření dálnice. Za jízdu po nově postavených pruzích se však má platit, proto se o nich mluví jako o luxusních.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Robert RambousekMF DNES

Ale kde vzít nový dálniční pruh pro ty, kteří si rádi za možnost plynulé jízdy při zácpě zaplatí? Kde to půjde, dálnice by se rozšířila.

Jinde se využije odstavný pruh. Dálniční agentura hledá řešení hlavně pro strategické úseky v blízkosti velkých měst.

Když nápad zavedení "luxusních pruhů“ prosákl na veřejnost, vzbudil vlnu nevole.

1,8 milionu řidičů podepsalo petici proti tomuto nápadu. Tvrdí, že už platí za dálnici dost peněz z daní, a ptají se, proč by měli vytáhnout peněženku znovu.

Dálniční agentura kontruje, že bude mýtné vybírat pouze tam, kde postaví na dálnici nový pruh. Do dubna však vytipuje i taková místa, kde by se mohl odstavný pruh proměnit na "luxusní“.

Zvažuje se také bezplatná jízda v nových pruzích tehdy, když bude auto obsazeno alespoň dvěma osobami. Anglický deník The Times připomněl, že inspirace částečně pochází z Kalifornie.

Dálnice na západním pobřeží Spojených států mají vyhrazený pruh, kde se platí. Cena za jeho použití kolísá podle aktuální dopravní hustoty.

Čím více aut v běžných pruzích a čím horší zácpa, tím dražší je vybírané mýto. Podle The Times na jednom kalifornském úseku cena za využití speciálního pruhu kolísá mezi 75 centy a osmi dolary.

Také v Kalifornii si zpoplatněné pruhy rychle získaly přezdívku luxusní. Podle průzkumu s nimi však souhlasí i lidé s nižšími příjmy, kteří na rychlou a zaplacenou jízdu nemají tolik peněz, aby do něj přejížděli denně.

Avšak oceňují možnost volby. Když spěchají, mají šanci si připlatit a dorazit na sjednanou schůzku včas.

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.