Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britská pojišťovna špehuje řidiče, jak jezdí

  12:25aktualizováno  12:25
Pojišťovny vymýšlejí, jak co nejlépe odlišit rizikové řidiče od dobrých a podle toho jim vypočíst pojistku. Britové začali své řidiče špehovat. Například v Itálii platí řidiči z jihu země násobky toho, co na severu. O různých pojistkách podle měst přemýšlejí i české pojišťovny. Britové však zašli nejdále.

Pojišťovna Norwich Union dává řidičům pod kapotu "udavače" v podobě malé černé skříňky.

Pod heslem "Pay as you drive" (plaťte podle toho, jak jezdíte) už v Británii jezdí pět tisíc osobních vozů. Zatím dobrovolně a na zkoušku.

"Devět z deseti lidí říká, že by raději platili pojištění podle toho, jak jezdí a na jaké cesty auta používají," tvrdí Norwich Union na svých webových stránkách na základě vlastního průzkumu.

"Většina by uvítala platit pojištění podle systémů podobných účtování plateb plynu a elektřiny," uvádí pojišťovna na vysvětlenou, proč skříňky zavedla a proč si myslí, že je to dobrý nápad. Nevinně vyhlížející černé skříňce nic neunikne. Rychlost, počet ujetých kilometrů, délka cesty, hodina, kdy auto vyjelo, apod.

Je propracovanější než skříňka, kterou mají řidiči nákladních aut. Nepřetržitě nahrává všechny možné údaje, které pak předává pojišťovně přes satelit.

A to není všechno. Díky napojení na satelit zná místo, kde se auto nachází, což pomůže v případě krádeže nebo havárie.

Cílem pojišťovny je ušít pojistku každému řidiči na míru. Tu hodlá společnost měnit každý měsíc vždy s ohledem na to, kolik a jak řidič projel, ale i kudy a v jakou dobu.

Zákazník, který si vybere pojistku "Pay as you drive", dostane podle pojišťovny spravedlivější sazby. "Tato akce je pro motoristy příležitostí, jak řídit i své výdaje na pojištění," říká Robert Ledger, který program u pojišťovny vede.

Přestože tento systém ještě není povinný a zatím nedorazil do dalších zemí, nakonec může být stokrát účinnější než různé prevence a akce typu Kryštof.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

VW hrozí stahování 124 tisíc elektroaut kvůli jedovatému kadmiu

Volkswagen eGolf

Desítky tisíc elektromobilů značky Volkswagen možná budou muset stáhnout z trhu. Příčinou je nabíječka zabudovaná ve...

Elektropohon a autonomní řízení změní vzhled aut, říká slovenský designér

Vedoucí designér interiérů škodovek Peter Olah

Jako obor s krátkou historií, ale rozhodně velkou budoucností vnímá automobilový design jeho přední slovenský...

Najdete na iDNES.cz