Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britský chuligán vyzývá německého suchara na souboj, trénuje jako Rocky

aktualizováno 
Jim McDowell byl osm let vysokým manažerem jedné z nejuznávanějších značek světa. Od Porsche teď přešel k Mini. Vypadá jako suchar, ale hned po svém nástupu si ze svého bývalého zaměstnavatele začal utahovat a prokázal při tom nečekaný komediální talent. Chce, aby si to minísek rozdal na okruhu s 911.

Mini vs. Porsche | foto: Mini

V Evropě se automobilky v reklamách zmůžou nejvýš na nicneříkající obecný slogan. Třeba "Das Auto". Mimochodem, sice se s ním teď ohání Volkswagen, ale na přelomu šedesátých a sedmdesátých let ho používal Opel.

V Americe se s konkurencí "nemažou", srovnávací reklama na auta je tam na denním pořádku a utahování si z konkurence nezná mezí. V opravdu velkém stylu se rozhodlo v americe posílit své jméno Mini. A nevybralo si o nic neporazitelnější cíl, než je Porsche.

"Porsche jsou rychlá sportovní auta," říká Jim McDowell ve videu s titulkem "Speciální zpráva pro Porsche". "Porsche vám pomůže přitahovat ženy, když vám vypadají vlasy," říká třeba proplešatělý chlapík se sarkastickým úsměvem. Sám měl prý dvanáct porschí.

"Může mini porazit porsche na okruhu? Musíme to zjistit," říká. A vyzývá k závodu Detleva von Platena, nového šéfa amerického zastoupení Porsche. "Jen já a ty! Můj závodník proti tvému!"

A stanovil i termín: 21. června na čtyřkilometrovém okruhu Road Atlanta. Mini Cooper S proti ikoně sportovních aut Porschi 911.

Kdyby von Platen náhodou nesledoval internet, zaplatilo si Mini celostránkovou reklamu v New York Times, kde výzvu také uveřejnilo.

Oddělení komunikace amerického Porsche pro server Japonik nejprve kousavě reagovalo: "Za celou historii má Porsche asi 28 000 vítězství, což z něj dělá značku s nejvíce tituly na světě. To znamená, že jich brzo budeme mít 28 001."

Jenže nakonec se německá značka rozhodla jinak a závod odmítla. V dopise napsal von Platen McDowellovi: "Raději se soustředíme na opravdové závody, takové jaké jezdíme celá desetiletí. Rádi vás potkáme na tratích v Sebringu, Daytoně, nebo jinde."

Mini se ale nedalo, a provokuje i dál. Jim McDowell objednal letadlo, které nad sídlem amerického Porsche létalo s vlajkou s nápisem "Porsche, přijmi výzvu" a hlavně natočil další video "Další speciální zpráva pro Porsche", na kterém si ze Zuffenhausenské automobilky dělá legraci už zcela nepokrytě.

McDowell v původní výzvě prohlásil, že v případě výhry bude nosit tričko s nápisem "porazili jsme Porsche", když mini prohraje, nechá se vidět v tričku "neporazili jsme Porsche". Na to von Platen reagoval slovy, že Porsche se zúčastní jen oficiálních závodů, ve kterých je ve hře víc, než obyčejné tričko.

A tak McDowell nabízí další ceny, které mají k vážnosti daleko: dva lístky na koncert šestnáctileté popové hvězdičky Justina Biebera, včetně vstupu do zákulisí, doživotní členství v salámovém klubu, sbírku kašmírových svetrů v pastelových barvách nebo posilovací stroj. Ve hře je také to, že vystaví van Platenovu fotku v životní velikosti na týden na recepci zastoupení Mini.

Vrcholem všeho je ale video, které uveřejnili hned poté. Mini se prostě rozhodlo, že závodit chce, a tak si sehnalo vlastní devětsetjedenáctku a obě auta už trénují. Jak? To uvidíte v nejnovějším filmu. Video skvěle paroduje slavného Rockyho. Malý minísek se připravuje a posiluje v rozpadlé stodole, dokonalý německý stroj sází na preciznost a přípravu v laboratoři pod dohledem upjatých inženýrů. Nechybí krásné ženy, falešný kněz, ani tvrdá práce s činkami. Milovníci filmů i aut si přijdou na své.


Protože se Porsche závodu podle všeho oficiálně nezúčastní, shání Mini závodníka pro svou 911. Na facebookovské stránce visí výzva pro talentované a odvážné piloty, kteří si to s minískem rozdají na okruhu. Mini dodá Porsche 911 Carrera S, pokud máte vlastního "poršáka", můžete závodit s ním. Přihlášky se podávají po internetu.

Jak to celé dopadne? Dozvíme se v pondělí jedenadvacátého.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.