Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Britský závod Nissanu chrlí nové primery

  18:42aktualizováno  18:42
V pondělí vyjela z výrobní linky v britském Sunderlandu první primera nové generace. Konkrétně šlo o šedý vůz v barvě "techno" s benzínovým motorem o objemu 1800 ccm určený na export, tedy vybavený levostranným řízením. Primera ve verzích sedan a kombi začne po novém roce zaplňovat autosalony především v zemích EU, hatchback obohatí nabídku až na jaře.

První primera modelového roku 2002 vyjela z výrobní linky s velkou slávou. Čest absolvovat s vozem první stovky metrů v areálu továrny měl zaměstnanec Neil MacLean, který stál již před patnácti lety při produkci tehdejšího Nissanu Bluebird. Pak se ve Spojeném Království vyráběl předchůdce současné novinky, kterého sundelandský závod vyrobil 1 189 000 vozů.

Britská továrna nyní velice rychle najíždí na nový model, nejpozději do šesti týdnů by se měla dostat na plnou kapacitu a z jejích bran bude pak vyjíždět přibližně 120 tisíc vozů ročně.

Do Čech by se nová primera měla dostat dle vyjádření dovozce v průběhu dubna. Očekává se, že mezi hlavní konkurenty bude patřit především Toyota Avensis, Renault Laguna či Opel Vectra.

Vedení Nissanu nyní slaví nejenom rozjezd výroby nového vozu, ale i ocenění "Muž roku 2001" od magazínu Autocar udělené šéfovi Nissanu Carlosu Ghosnovi. Ten získal prestižní ohodnocení především za úspěšné snížení nákladů a dluhů po jeho příchodu do firmy v roce 1999.

Nynější management však klade důraz nejen na úspory, ale velká péče je věnována i investičnímu programu. Vždyť jen investice do projektu nové primery spolkly 215 miliónů liber, z čehož téměř polovina (104 miliónů) byla spojena s modernizací sunderlandského závodu.

Japonské vozy s britským rodným listem budou zprvu vybavovány třemi zážehovými motory a jedním 2,2 litrovým dieselem s výkonnem 126 koní. Nejslabší benzínová jednotka o objemu 1600 ccm dosahuje nejvyššího výkonu 109 koní, kompromisní osmnáctistovka nabízí 116 koňských sil. Nejsilnější z nabídky je zatím dvoulitrový motor o výkonu 140 koní.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.