Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brno i Most už mají nový koberec

aktualizováno 
Rekonstrukce povrchů obou tuzemských závodních okruhů právě skončila, ostrý provoz začíná.

Brněnský okruh dostal nový povrch | foto: Automotodrom Brno

Namáhané svršky brněnského automotodromu a mosteckého autodromu si o opravu říkaly již nějakou dobu, a tak se vedení obou tratí rozhodla ke stejnému kroku – přikročit před letošní sezonou k rekonstrukci. I když oba okruhy jsou vlastněny rozdílnými subjekty, je zajímavé, že kromě stejného termínu opravy nakonec oba zvolily německou stavební firmu.

Brněnský automotodrom, dějiště závodů MotoGP a WSBK, oslovil ve výběrovém řízení několik tuzemských firem. Objevily se však dva problémy: s opravami speciálního povrchu závodní trati neměla žádná z nich dostatečné zkušenosti, navíc nejnižší kalkulace zněla na 280 milionů korun.

Brno se nakonec rozhodlo pro německou firmou Kirchhoff. S výsledkem panuje podle vedení okruhu naprostá spokojenost, Němci navíc dokázali dostat náklady pod 200 milionů. Milým překvapením bylo také dvoutýdenní zkrácení termínu. Podle očitých svědků bylo radost pozorovat organizovanou práci německých pracovníků...

"Pokládku finální obrusné vrstvy jsme zahájili 14. dubna, v pátek 18. dubna jsme ji dokončili," pochvaloval si tempo sportovní ředitel okruhu Miroslav Bartoš. V těchto dnech probíhají drobné dokončovací práce jako asfaltování výjezdu z boxů, barvení obrubníků a parkové úpravy. Slavnostní otevření nového okruhu je plánováno na polovinu května.

Mostecká trať je vedle "standardního" okruhového provozu ještě zatěžována akcemi závodních tahačů – pravidelně se zde jezdí i podnik ME. A také zde se po výběrovém řízení nakonec obrátili na německé dodavatele, a to firmy Heli-Bau Chemnitz a Schmöln Zschopau.

"Rozhodli jsme se tak proto, že jde o společnosti, které mají dlouholeté zkušenosti právě s realizací extrémně namáhaných komunikací," řekl sportovní ředitel zdejšího okruhu Michal Marek.

"Němečtí kolegové mají za sebou například úspěšnou rekonstrukci trati na Sachsenringu blízko Chemnitzu. Tam se mimo jiné jezdí i světový šampionát MotoGP. A motocykloví bezpečnostní inspektoři jsou na kvalitu povrchu trati skutečně nejnáročnější. Saská trať ovšem po rekonstrukci bez problémů prošla všemi kontrolami," dodal.

Také v Mostě se podařilo dodržet harmonogram: vše se stihlo během 6 týdnů. Zahájení prací usnadnil teplý konec zimy, pak se však ochladilo a začalo sněžit. Počasí se však nakonec umoudřilo a práce byly dokončeny v plánovaném termínu. Cena rekonstrukce byla v řádu desítek milionů korun.

V neděli 20. dubna proběhla vizita komisaři evropské motocyklové unie UEM, 23. dubna pak novou trať prověřovali funkcionáři automobilové federace FIA. První akce nové sezony tak proběhla včera.

Mostecká rekonstrukce zahrnovala celou trať s výjimkou cílové rovinky a pasáže dvou předchozích zatáček. Kromě toho je nový asfalt také v paddocku, kde došlo ještě k několika změnám. Již před časem byla stržena budova, kde byla restaurace a kde kdysi sídlilo vedení okruhu. Tím se rozšířilo zázemí pro závodní týmy i pro vrcholné akce, navíc byl paddock moderně zasíťován. Občerstvení bude nyní k dispozici v bufetu poblíž boxů.

Rovněž brněnský okruh si kromě rekonstrukce samotné trati přichystal několik novinek. V areálu automotodromu bude nově otevřena off-roadová dráha pro motokrosaře a čtyřkolkáře, přístupná v určených časech i široké veřejnosti. V pátek odpoledne se zase budou moci svézt na nové dráze kolečkoví bruslaři na in-line bruslích.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure S
Rozmazluje a ponouká k lumpárnám. Crossover od KTM je univerzál

Proporce dakarského speciálu, obrovská hromada krouťáku a silou přetékající motor. Potřebuje člověk k pořádnému řádění na dvou kolech víc? Ne! Ale spousta...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.