Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brno: parkování bez větších obav

aktualizováno 
- Řidiči v Brně se nemusejí obávat, že nezaparkují vůz. »I v dopravní špičce se nějaké místo v centru najde,« ujišťuje František Jeglík z odboru dopravy brněnského magistrátu.
Parkovací hodiny

I v brněnském centru je parkování omezeno parkovacími automaty. Hodina stání přijde řidiče podle místa od deseti do dvaceti korun. Podle vyjádření Víta Cvrčka z městské policie řidič, který v automatu nezaplatí, dostane - na rozdíl od Prahy - na auto botičku. »Její odstranění stojí 300 korun, pokuta se může vyšplhat až do tisícovky,« doplňuje Cvrček. Největší parkoviště s hodinami je v Besední ulici za hotelem International. V historickém jádru je plocha k parkování na Dominikánském náměstí, kam je však vjezd možný jen po šestnácté hodině nebo brzy ráno. Bezplatné stání umožňují automaty v týdnu od 17 do 8 hodin ráno, v sobotu od 13 hodin a v neděli po celý den.

Garáže

Další místa k stání se řidičům nabízejí v podzemních a nadzemních garážích. Ceny se pohybují mezi deseti a dvaceti korunami za hodinu, garáže obvykle nejsou plné. Mezi největší patří podzemní stání s nonstop provozem u hotelu Slovan, pod Boby Centrem nebo garáže IBC.

Záchytná parkoviště

Pokud se řidiči přece jenom nechce do centra, může využít bezplatná záchytná parkoviště na okraji Brna. »Není však o ně velký zájem - kromě veletržních dnů,« doplňuje František Jeglík. Může za to především fakt, že nejsou hlídaná. Ani návaznost na městskou dopravu není ideální. František Jeglík soudí, že motoristé nebudou nechávat auta na kraji města, dokud se i centrum Brna - podobně jako Praha - beznadějně nezaplní. Záchytná parkoviště jsou ve všech směrech k městu, problém mohou mít řidiči přijíždějící od Ostravy a Olomouce.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.