Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

aktualizováno 
Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je štramanda. Na okruhu vytyčeném na brněnském výstavišti se prohání s obrovskou kuráží, až vytrhává dlažební kostky z trati. Posádka si každý metr skvěle užívá.

Auto má jezdit. Když zahálí, nedělá mu to dobře. A tento rudý bohatýr toho má hodně za sebou. Když vidíte, jak s ním jeho majitel jezdí, pochopíte to.

Helge Haug je v Česku známý, na veteránských akcích se objevuje často. Jeho červené Bugatti T40 má úžasnou patinu. A Helge s ním jezdí jak o život. Bílými vlasy, plnovousem a nedbalou elegancí připomíná mistry volantu minulosti. Ale když se posadí za volant, je z něj rtuťovitý mladík.

Brno Revival Mezi pavilony

„Čelní sklo? To jsem asi deset let nevyklopil nahoru, jezdím bez něj,“ vypráví a odkládá si na něj cigarety. Se svou Bugatti T40 z roku 1926 (první rok výroby, poslední z přibližně 800 kusů postavili v roce 1930) jezdí závody do vrchu a okruhové závody veteránů. Tedy ty, při kterých se uhání opravdu rychle.

Jeho auto, které bylo jednou z hvězd závodního víkendu na brněnském výstavišti, má úžasnou patinu. Všechno je originální a funkční. Tedy až na hodiny na přístrojovce, ty odměřují čas spíše náhodně. Akorát lak není původní, na boku kvůli dvěma šrámům vykukuje původní modrá barva, typická pro bugatky. „Kupoval jsem ho před dlouhými lety od původního majitele z Austrálie, který měl sbírku aut a všechna červená, tak nechal na červeno nalakovat i toto bugatti. Tak jsem ho tak nechal,“ vysvětluje Helge. Mimochodem, je to zubař.

Brno Revival Mezi pavilony
Brno Revival Mezi pavilony

Každou, opravdu každou zatáčku projíždí smykem a s velkým volantem se pere se zápalem a bravurou. Nevadí mu déšť, na klouzavých mokrých kostkách předvádí neuvěřitelné divadlo. Sluší se připomenout, že to auto má tuhé nápravy odpružené listovými pery a tlumené třecími tlumiči. Bubnové brzdy jsou čistě mechanické.

Fotogalerie

Ani ne tříapůlmetrový dvoumístný sporťák (pilot a spolujezdec jsou na sebe doslova nalepení) má pod kapotou čtyřválec 1 496 ccm s výkonem 45 koní, které devítimetrákové auto rozjedou na 121 km/h, ke konci výroby se do útrob nastěhoval větší motor s výkonem 50 koní.

Kromě roadsteru Bugatti nabízelo ještě další varianty karoserie včetně čtyřmístného „torpeda“.




Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

Před 65 lety vyjela první sériová vejtřaska, u armády slouží dodnes

Praga V3S

Z bran továrny Praga v pražských Vysočanech vyjela před 65 lety, 2. dubna 1953, první sériově vyrobená „vejtřaska“....

OBRAZEM: Veteránské perly i raubíři z okresních silnic měli sraz na střeše

Classic Drive vol.3

Od loňského roku patří do šňůry jarních motoristických akcí i setkání majitelů a příznivců historických vozů a...

Focus druhé generace: auto mnoha tváří ideální pro rodiny bez peněz

Ford Focus druhé generace

Ford Focus druhé generace přijel s kvalitnějšími materiály v interiéru a měl výrazně komfortnější podvozek než jeho...

Najdete na iDNES.cz