Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Závodní speciály se vrátily na brněnské výstaviště

  14:53aktualizováno  18:12
Po padesáti letech se na brněnské výstaviště vrací automobilové závody. Na trati dlouhé 1400 metrů se představí téměř 200 historických formulí, cestovních vozů, motocyklů a sajdkár, po trati zvané rohlík se budou prohánět celý víkend.

Té trati se říkalo „rohlík“. Měla jen 1 700 metrů a vedla po velkorysých bulvárech prvorepublikového brněnského výstaviště. Zatáčky byly čtyři, rovinky také. Ta nejdelší měla sotva 450 metrů. Přesto byl formulový závod v areálu v šedesátých letech mezi diváky velmi populární.

Fotogalerie

O nadcházejícím víkendu se závodní speciály na unikátní trať vrací po padesáti letech. Veteránský podnik je jedinečný kulisami funkcionalistického výstaviště a také stroji, které se na start postaví. „Okruh, řečený rohlík, zůstane autentický. Jen z jedné strany se asi o 100 metrů zkrátí. Dráhu křižuje trať železniční vlečky. Jezdci ji budou muset přejíždět tak jako tak, ale zatáčku jsme posunuli blíž přejezdu, aby se přes koleje nejezdilo v plné rychlosti,“ vysvětluje pro iDNES.cz Karel Kupka z Československého automobilového klubu pro Moravu a Slezsko, který závod nazvaný Brno Revival Mezi pavilony pořádá.

„Pojedou se krátké asi dvanáctiminutové jízdy na uzavřené trati. Celá akce je koncipována jako podobné akce v zahraničí. Nebude se měřit čas a nebudou se vyhlašovat vítězové,“ upřesňuje Karel Kupka. Že by se ale závodníci loudali, se diváci bát nemusí, určitě budou chtít využít jedinečnou příležitost projet se po zajímavé trati.

Největší hvězdou revivalu, který vrací závoďáky na výstaviště v centru Brna po padesáti letech, bude po domácku zkonstruovaná formule jménem Drak brněnského konstruktéra a závodníka Otto Buchbergera.

Poprvé se formule a „placky“ mezi pavilony vydaly v roce 1961. Závodní premiéru si ale výstaviště odbylo už před válkou. „První zmínku, plakát a pár fotografií se podařilo dohledat z roku 1935, kdy na výstavišti odstartoval závod motocyklů,“ popisuje mluvčí brněnského výstaviště Jiří Smetana.

„Výstaviště se občas změnilo na závodní okruh i na sklonku čtyřicátých let a v padesátých letech. Na začátku šedesátých let závod přezdívaný Mezi pavilony konal už pravidelně. Zlatá léta prožil závod mezi roky 1961 a 1967,“ dodává.

Autor:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

VIDEO: Geniální reklama na ojetinu - luxus je stav mysli

Reklama na Hondu Accord z roku 1996

Prodat auto, které už má nejlepší léta za sebou, je občas oříšek. Přítel majitelky Hondy Accord 1996 nechtěl jít cestou...

Před 50 lety vyjel polský Fiat 125p, v ČSSR jich jezdilo přes 80 tisíc

Fiat 125p Polski

Polský automobilový průmysl je spojen zejména s výrobou licenčních fiatů. Jedním z nejúspěšnějších byl kromě „malucha“...

Mercedes A slaví 20 let, kariéru odstartoval průšvihem s kotrmelcem

Mercedes A první generace při testech stabilizačního systému ESP v roce 1997.

Horší start kariéry snad žádné auto v historii nemělo. Revoluční Mercedes zcela nové třídy A měl prémiovou značku a...

BMW X1 xDrive20d
BMW X1 xDrive20d

r.v. 2017, naj. 9 921 km, diesel
1 211 300 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz