Wolfsburgským nedá spát úspěch globálního loganu (nejnověji se začal prodávat v Mexiku jako Nissan Aprio). A tak se rozhodli vymyslet vlastní koncept auta pro miliardy řízeníchtivých obyvatel Země.
Revoluční bude hlavně koncept vozu, motor se totiž přestěhuje dozadu, tam kde ho měl volkswagen nejvolkswagenovatější - Brouk. Když už bude - protentokrát vodou chlazený - motor sedět u zadní nápravy, je logické, že budou poháněna i její kola.
Model, který prý nese kódové označení A000, bude maximálně jednoduchý a odlehčený a odveze čtyři pasažéry.
Design, který je prozatím tajný, prý má na první pohled prozradit, že je motor na opačném konci auta, než je u moderních Volkswagenů obvyklé.
Automagazín Car odhaluje i další podrobnosti o chystaném modelu, který vrátí volkswagen "ke kořenům".
Samozřejmostí má být agresivní cena. Budoucí sériový City Expert by měl stát míň než stávající logan od Renaultu. Mluví se o 5 tisících eurech pro rozvojové trhy. Nejlevnější evropská verze bude za 7,5 tisíce euro.
Důležitá bude flexibilita platformy, která dovolí nabídnout různým trhům odlišné druhy karoserií: Pro Evropu to bude třídveřový hatchback, pětidveřový pro Indii a čtyřdveřový sedan pro Číňany.
Motor bude umístěný tak, aby neubíral z prostoru pro zavazadla. Akumulátor a chladič budou umístěny vepředu a ještě se do čumáku vejdou další zavazadla. Prý zatím není vůbec jisté, jestli bude mít posilovač řízení. S nezatíženou přední nápravou by si mohlo lehce poradit i řízení bez posilovače. Naopak minimálně pro evropský model by měl být v základu stabilizační systém ESP.
Auto má být tak jednoduché, že bude vyrobené za 12 hodin, píše Car magazine.
S místem určení se bude měnit také pohonná jednotka. Pro rozmazlenější starý kontinent budou v nabídce dvou a tříválce. Rozvojové trhy prý dostanou dokonce jednoválec!