Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brouka vyrobili z trubiček. Vyjíždí jen na srazy

aktualizováno 
Gumy skřípají, od vozů se kouří. Desítkám diváků se tají dech. Na letišti Hosín u Českých Budějovic právě startuje netradiční automobilový závod. Místo formulí se tu však předhánějí legendární Brouci.

Orion VW Brouk - Setkání VW Brouků na letišti v Hosíně u Českých Budějovic - Orion VW Brouk spolu s jedním z autorů Markem Jaškem z Prahy. | foto: Ladislav NěmecMF DNES

Největší zajímavostí na sobotní akci měl být Volkswagen, který má pod kapotou čtyři sta koní. Na dráhu ale nevyjel. Porouchal se a na opravy už nezbyl čas.

Návštěvníci tak svůj zájem soustředili na unikátní vozidlo, které Brouka připomínalo jen vzdáleně. Jeho majitel Jaroslav Jaško totiž odstranil hlavní konstrukci a vyrobil ji znovu. A to z kovových trubiček.

"Auto mělo rok výroby 1964. Když jsme ho před pár lety získali, rozhodli jsme se, že vytvoříme něco úplně nového. Odmontovali jsme hlavní konstrukci a nechali jen podvozek," popisuje Jaško, který do jižních Čech přijel z Kuří u Říčan.

Spolu s kolegy na tom pracovali dlouho. Celkem prý přes dva a půl tisíce hodin. Použili při tom kolem šesti set metrů trubiček, které k sobě přivařili ve tvaru hvězdiček. Model proto nazvali Orion.

"Na běžné jízdy se moc používat nedá, není způsobilý. Je to spíš taková zajímavost," dodal Jaško.

Se svým netradičním vozem vyjíždí hlavně na srazy. Ten hosínský pořadatelé pojali jako komornější setkání lidí, kterým učarovaly populární vozy automobilky z německého Wolfsburgu. Vjezd na letiště měla všechna auta Volkswagen chlazená vzduchem, tedy také například VW Bus.

"První velký sraz jsme uspořádali v roce 2006. Každý rok se tu objevuje více vozů. Teď jich tu je kolem 180," říká Pavel Glaser, organizátor srazu na Hosíně.

K pořádání srazů ho přiměli známí. Sezval je na Křivonosku, kde se sešlo asi padesát majitelů Brouků.

"Tam jsme se domlouvali na tom, že by nebylo špatné potkávat se pravidelně a udělat z toho oficiální akci. První velký sraz jsme pak uspořádali v roce 2006," vypráví Glaser.

V sobotu odpoledne se na Brouky přišli podívat také manželé Kapustovi s pětiletým synem Patrikem. "Syn je do Brouků blázen. Už teď ví, v čem chce jednou jezdit," poznamenal otec Tomáš Kapusta.

O víkendu se konal sraz volkswagenů také v kempu Podroužek u Netolic. K vidění tu byly i golfy.

***

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.