Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Broušení klenotu: tuning „německého rollse“ z roku 1977

aktualizováno 
Tuningovým firmám není nic svaté, ani opravdový historický unikát na čtyřech kolech značky Mercedes. V nabídce úpravce Lorinser se objevil "německý rolls" sedmdesátých let Mercedes-Benz 450 SEL 6,9 W116.

Lorinser Mercedes-Benz 450 SEL 6,9 | foto: Lorinser

Legendární model, mezi znalci známý jako W116 (vyráběl se v letech 1973 až 1980), ve své době okamžitě uchvátil srdce nejednoho z boháčů a stal se synonymem bohatství a moci nejen na starém kontinentě, ale také v zámoří. Aby také ne, vždyť v té době se jednalo o jeden z nejrychlejších a nejvýkonnějších sedanů na světě a z dnešního pohledu ho můžeme srovnat s Mercedesem-Benz S 65 AMG. Proto ani nepřekvapí, že se jich v tomto provedení celkově prodalo 9 196 kusů, z toho 1 816 v Severní Americe.

Pod kapotou pracuje atmosférický vidlicový osmiválec s hliníkovou hlavou válců o zdvihovém objemu 6,9 l, disponující výkonem 286 koní (213 kW) a točivým momentem 550 Nm (pro severoamerický trh byl výkon snížen na 186 kW/250 k). Ten si konstruktéři Mercedesu vypůjčili přímo z královské limuzíny Mercedes-Benz S 600 Pullman ze sedmdesátých let.

O jeho obrovské síle vypovídá i skutečnost, že vidlicový osmiválec používaný v současném Mercedesu-Benz S 500 nabízí točivý moment 460 Nm.

Lorinser Mercedes-Benz 450 SEL 6,9

Jelikož se však tehdy elektronické řídící jednotky začaly objevovat pouze v monopostech formule 1 a čiptuning tak ani nemohl být objeven, zůstaly motor a třístupňová automatická převodovka v úpravě techniků Lorinseru bez úprav. Soustředili na vylepšení vzhledu, ve snaze odlišit tohle auto od ostatních.

Začala výroba masivních plastových nárazníků s integrovanými mlhovkami a krytů prahů, které vystrnadily tehdy moderní chromované doplňky a dodaly jinak fádnímu "parníku" na živosti. K tomu přispěla také litá kola BBS s pneumatikami 205/55 VR16, která nahradila původní s rozměry 215/70 VR14, a zdvojená koncovka výfuku.

Lorinser tvrdí, že i přes hydro-pneumatické odpružení se starý model 450 SEL 6.9 ovládá velmi dobře a řízení prý poskytuje dobrou zpětnou vazbu. Přilnavost je prý také velmi slušná, ale trhat okruhové rekordy s ním stejně asi nikdo nebude. 

Ovšem na rovinkách by novopečený majitel ostudu utržit nemusel, protože i na svůj věk umí tenhle upravený téměř dvě tuny vážící mercedes jet rychlostí 225 km/h a stovky dosáhne za 7,4 sekundy. A to má mezi motorem a koly primitivní třístupňový automat. A pokud se vám zdá akcelerace pomalá, stačí podle úpravce obout širší pneumatiky a nebude problém ji srazit pod sedm sekund.

Z pohledu sběratelů sice bylo takto upravené vozidlo mírně deklasováno, ale na druhou stranu tak Lorinser udělal ze svých 450 kusů SEL 6.9 absolutní rarity, na které jen tak nenarazíte. Tedy občas ano, nyní nabízí jeden exemplář z roku 1977, po prvním majiteli, v originální úpravě a s najetými 146 tisíci kilometrů za téměř 34 tisíc eur.

Pokud máte zájem, neváhejte. Dostanete se do společnosti ostatních klientů Lorinseru, mezi které patří jsou například Bernie Ecclestone, Niki Lauda, Alain Prost, Paul Tracy, Shaquille O'Neal, Denzel Washington, Sharon Stone či Arnold Schwarzenegger.

lorinser

Společnost založil již v roce 1930 Erwin Lorinser a soustředil se na opravy o prodej mercedesů. Za nějakou dobu patřil Lorinser k nejváženějším dealerům mercedesů v Německu. Změnu ve filozofii značky přinesl rok 1974, kdy vedení společnosti převzal syn Erwina Lorinsera Manfred. O dva roky později otevřel nové dealerství ve Winnendenu, v němž se našel prostor pro další služby zákazníkům, zejména rozvíjející se Lorinser Sports Servis, dnešní celosvětově známou tuningovou společnost.

Luxusní mercedesy v úpravách tuningové firmy Lorinser

Jeho nejnovější kreace zná snad každý motoristický nadšenec, kterému současná produkce automobilky s trojcípou značkou ve znaku připadá poněkud fádní. Ale kromě prodeje nových vozidel najdete v jeho nabídce, přesněji v Lorinser Classic Centre, také některé historické klenoty značky Mercedese-Benz, včetně těch od společnosti Lorinser.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Elektřiny pro auta do zásuvky bude málo, musí vyrůst jaderné elektrárny

Závod elektromobilů Wave 2017

Automobilky a politici se vzájemně plácají po zádech, jak skvělá bude budoucnost dopravy v podobě elektromobilů. Ale...

Dávejte pozor, kde parkujete. Suchá tráva se může snadno vznítit

A Volkswagen Beetle scorched by a wildfire called the Carr Fire rests at a...

Louky a pole, které se v horkých suchých letních dnech využívají jako parkoviště při velkých akcích, se mohou za...

Najdete na iDNES.cz