Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brusel zavádí emisní plakety pro naftová auta. Do roku 2025 je vyžene

aktualizováno 
Motoristé, kteří chtějí navštívit centrálu Evropské unie Brusel, musí od 1. července 2018 zaregistrovat své vozidlo do online systému. Tento systém zakáže téměř všechna naftová vozidla do roku 2025.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Belgické hlavní město se přidává k dalším evropským metropolím, které již zavedly nízkoemisní zóny pro svá centra měst. Samotná emisní zóna platí od 1. ledna, ale až nyní se podařilo plnohodnotně spustit registrační stránky.

Kdo do zóny nesmí?

Zakázána jsou všechna motorová vozidla se vznětovým motorem s Euro normou 0 a 1. Toto omezení se týká jak belgických, tak zahraničních vozidel. Motocykly, mopedy a nákladní vozy nad 3,5 tuny (pouze zásobování) a vozidla poháněná alternativním palivem mají výjimku z tohoto omezení.

Dle informací z oficiálního webu města je jasně patrné, že emisní zóna bude mít zásadní vliv na pohyb naftových vozidel v Bruselu do roku 2025. Od tohoto roku budou do centra města mít povolen vjezd jen naftová vozidla s Euro normou 6 a vyšší. Ve stejném roce budou mít zákaz i benzinová vozidla s Euro normou 0, 1 a 2.

Kde zóna je?

Zóna pokrývá celou metropolitní oblast hlavního města. Je ohraničena na západě, severu a východě dálnicí R0, která však nepatří do ekologické zóny a na jihu u obce Watermael-Boitsfort.

Hrozí mi pokuty?

Pokuty za vjezd do této zóny bez registrace se do září zatím neudělují, ale je třeba tuto registraci udělat. Od října se však zavádí pokuta ve výši 150 až 350 Eur.

Kde a jak vyřídím registraci?

Registrace pro vozidla Euro normy 2 až 6 je zdarma. Pro naftová vozidla se zákazem lze vyřídit propustku na maximálně 8 jízd za rok a jedna povolenka vás vyjde na 35 eur. Web pro registraci: https://www.lez.brussels/en/

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Autovideo týdne: Škoda Kodiaq RS si díky ženě veze rekord z Nürburgringu

Škoda Kodiaq RS je nejrychlejší SUV na okruhu Nürburgring.

Pravda, ten rekord je trochu specifický, ale rekord to je. A to se počítá. Škoda se může chlubit, že má nejrychlejší...

Škoda nestíhá vyrábět, hledat volné kapacity by mohla i mimo koncern VW

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb.

Škoda by mohla outsourcovat výrobu, aby uspokojila poptávku. Renomovaný zpravodaj z autoprůmyslu Automotive News Europe...

Autopojištění zdraží, rostou totiž ceny oprav stále složitějších aut

Ilustrační snímek

Moderní asistenční systémy sice dokážou snižovat počet nehod, ovšem náklady na opravy těch aut, která přesto nabourají,...

Najdete na iDNES.cz