Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brusel zavádí emisní plakety pro naftová auta. Do roku 2025 je vyžene

aktualizováno 
Motoristé, kteří chtějí navštívit centrálu Evropské unie Brusel, musí od 1. července 2018 zaregistrovat své vozidlo do online systému. Tento systém zakáže téměř všechna naftová vozidla do roku 2025.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Reuters

Belgické hlavní město se přidává k dalším evropským metropolím, které již zavedly nízkoemisní zóny pro svá centra měst. Samotná emisní zóna platí od 1. ledna, ale až nyní se podařilo plnohodnotně spustit registrační stránky.

Kdo do zóny nesmí?

Zakázána jsou všechna motorová vozidla se vznětovým motorem s Euro normou 0 a 1. Toto omezení se týká jak belgických, tak zahraničních vozidel. Motocykly, mopedy a nákladní vozy nad 3,5 tuny (pouze zásobování) a vozidla poháněná alternativním palivem mají výjimku z tohoto omezení.

Dle informací z oficiálního webu města je jasně patrné, že emisní zóna bude mít zásadní vliv na pohyb naftových vozidel v Bruselu do roku 2025. Od tohoto roku budou do centra města mít povolen vjezd jen naftová vozidla s Euro normou 6 a vyšší. Ve stejném roce budou mít zákaz i benzinová vozidla s Euro normou 0, 1 a 2.

Kde zóna je?

Zóna pokrývá celou metropolitní oblast hlavního města. Je ohraničena na západě, severu a východě dálnicí R0, která však nepatří do ekologické zóny a na jihu u obce Watermael-Boitsfort.

Hrozí mi pokuty?

Pokuty za vjezd do této zóny bez registrace se do září zatím neudělují, ale je třeba tuto registraci udělat. Od října se však zavádí pokuta ve výši 150 až 350 Eur.

Kde a jak vyřídím registraci?

Registrace pro vozidla Euro normy 2 až 6 je zdarma. Pro naftová vozidla se zákazem lze vyřídit propustku na maximálně 8 jízd za rok a jedna povolenka vás vyjde na 35 eur. Web pro registraci: https://www.lez.brussels/en/

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Bílý dům chce levnější a bezpečnější auta, zruší chystané emisní limity

Ford Mustang Shelby GT350

Bílý dům chce zrušit nařízení bývalé vlády Baracka Obamy, které mělo od roku 2020 omezit množství nečistot v ovzduší a...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Najdete na iDNES.cz