Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového obložení auta uvolňuje víc škodlivých látek než z výfuku auta s moderním motorem splňujícím normu Euro 6. Řešení? Vysavač nebo filtr.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Mám pocit, jako bych se zrovna probral z dlouhého zimního spánku a na kalendáři bylo 1. 4. 8-o

2 0
možnosti
JM

J40o30s44e21f 46M37i61k24i89n

20. 11. 2017 13:32

Tak ony existují i mokré brzdy (hlavně zemědělská a stavební technika).

Nedovedu si představit nějaký vysavač fungující hlavně při jízdě za hustého deště atd.

0 0
možnosti

co si představuješ pod pojmem mokrá brzda ?

Zrovna zemědělstká technika má klasické brzdy ovládané vzduchudem či kapalinou

0 0
možnosti
Foto

naučil jsem se brzdy šetřit. Když vidím před sebou osadu, dám nohu z plynu a nechám rychlost včas klesnout na 50, zbytečně "nemyškuji" protože to v koloně stejně nemá smysl se posunout o dvacet metrů kupředu a při rychlosti podle předpisů brzdím tak na světlech a před garáží. Brzdové destičky téměř neubývají a elektrony nemám zasviněné od brzdných nečistot.

4 0
možnosti
TB

T47o72m79á90š 77B13í38l34ý

18. 11. 2017 22:31

Tak to mate velmi spatny dojem, je to vetsi problem nez se zde prezentuje. Nevznikaji jen mikrocastice ale i nanocastice, ktere pronikaji do bunek v tele. Pak zpusobuji napriklad rakovinu.

0 0
možnosti
MM

Vysavač na brzdy, no asi by to fungovalo. Ale úplně stejně by fungovalo pokud by se např. ve městech doprava stala co nejvíce plynulou, tedy tak aby řidič používal brzdy jen minimálně.

2 0
možnosti
LM

L28u20b63o58š 71M73a18r12e75k

18. 11. 2017 10:26

Hrozný!!

A EU jako hloupý osel to všem výrobcům nařídí.

A co vlaky, nezapomínejte na ně také a nakonec i kola cyklistů a koloběžky.

Ještě vymyslet aby se pneumatiky neojížděly.

A třeba i podrážky bot.8-o

2 0
možnosti
PS

Hrozný to není. Správná cesta. Vždyť tech desticek se výrobu tisíce tun a my je zkrz naše plíce prefitrujeme vr forme prachu. Na konec na umreme a filtr se zakope pod zem nebo spali. Cim mene takovych sra.ek bude ve vzduchu tim lepe.

0 0
možnosti
DH

CMl, tady CML, centrální mozek lidstva. Pozor, nebezpečí. Nalezen nový cíl k likvidaci. Lokalizován na čtyřech kolech všech aut.:-)

0 0
možnosti
MK

Po mořích plují stovky tankerů a jeden z osmnácti největších vyprodukuje více škodlivin než všechna auta na celém světě.

1 1
možnosti
JS

8-o

Takže všechna auta světa prý vyprodukují jen 2% "škodlivin" a jen jeden tanker z 18 největších více jak všechna auta. Tak pokud zůstaneme jen na těch 2%, tak jen těch 18 tankerů vyprodukuje "jen" 36% "škodlivin", ale to je více než třetina všech "celosvětových škodlivin". Což je evidentně totální nesmysl.

Protože na všechny ty další stovky velkých tankerů a dalších velkých lodí, desetitisíce středních a malých lodí, stovky velkých úhelných elektráren, tisíce fabrik včetně těch chemických, tisíce letadel, stovky spaloven odpadu a stamiliony topenišť by zbývalo jen ubohých 62%!

Aneb krásný příklad s jakými absurdně směšnými čísly "někým vycucanými z prstu" a pak neustále opakovanými, se tu často argumentuje.;-D

1 0
možnosti
PZ

No nic, budeme jezdit na koních. Ale i z nich padaj pevné částice a produkují emise způsobující oteplování... ;-DEU

3 0
možnosti
JS

to by ses měl opravdu bát, že "pevná částice" právě vypadlá z koně ti vlétne přímo do úst a poté do plic. ;-D

0 2
možnosti

M39a29r96e87k 92Š62o54t20t

16. 11. 2017 18:49

Pokud mají být ty filtry hnané náporem vzduchu, tak zvýší aerodynamický odpor a tedy i spotřebu a tím emise. Pokud tedy politici v EU nevymyslí perpetuum mobile. Akorát ekonenažranci si namastí kapsy.

6 0
možnosti
JV

Pak si musíme položit otázku, jestli ten nárůst spotřeby podobnou tou malou krabičkou u kola stojí za tu úsporu mikročástic při brzdění.

Jinak pokud by ten odpor vzrostl při brzdění, tak by to asi vadit nemuselo, ne?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...