Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Brzy se představí Fabia Combi a nová octavia

aktualizováno 
Vše nasvědčuje, že během prázdnin mladoboleslavská Škoda Auto představí octavii s jemnými designérskými úpravami a na podzim by se měla objevit Fabia Combi. Třetí verze fabie - sedan - se s největší pravděpodobností ukáže až v příštím roce. Přesnější informace, natož pak fotografie chystaných novinek, skrývá automobilka pod pokličkou.
Škoda Auto pokračuje v taktice utajování jakýchkoliv informací o připravovaných modelech. Opakuje se historie z posledních deseti let, kdy výrobce tajil fotografii felicie a o pět let později fabie.

Důvodem byl a zůstává strach automobilky z poklesu zájmu o starší modely. "Taková je strategie firmy," říká mluvčí mladoboleslavské automobilky Milan Smutný.

Felicia na konci roku 1994 podobným způsobem střídala modelovou řadu favoritů a formanů, fabia takhle nedávno navázala na felicie, které však zůstaly ve výrobě i nadále.

Konkurenční automobilky někdy ve stejné situaci volí jiný postup než Škoda. Například Opel zveřejnil fotografie další generace populárního modelu Corsa s téměř půlročním předstihem před uvedením na trh.

Pro srovnání: fabia se v září loňského roku v médiích oficiálně objevila až dva měsíce před začátkem prodeje.

"Strach z poklesu zájmu o dobíhající corsu nemáme, stále se v Česku prodává neuvěřitelně dobře. A to i přesto, že jsme uveřejnili jak fotografie, tak i řadu dalších informací," konstatuje Ota Linhart, mluvčí importéra vozů Opel.

Ačkoliv Škoda Auto má obnovenou octavii, zcela novou Fabii Combi i sedan již připravenou, pro oči veřejnosti zůstávají všechny nové modely tajemstvím.

Pravděpodobně jistý je i finální design zcela nového typu automobilu Škoda vyšší třídy, než je octavia.

Ani jeho podobu však zatím firma nechce zveřejnit, ačkoliv je zřejmé, že velký model nemůže svého předchůdce ohrozit, neboť v dané kategorii neexistuje.

"O tomto autě také nic neřekneme," potvrzuje Milan Smutný. To koncernový bratr mladoboleslavské Škody, německý Volkswagen, představil studii svého nového velkého modelu s označením D1 s předstihem ještě větším než Opel v případě corsy - už vloni na podzim. Lidé, kteří viděli modernizovanou octavii, tvrdí, že změny jsou jen kosmetické.

"Trochu se mění tvary přídě, nová světla by standardně měla mít čirou optiku. Jiný bude přední nárazník a také v interiéru je několik změn. Jiné probarvení budou mít zadní světla," potvrdilo nezávisle na sobě několik zaměstnanců Škody Auto.

Žádný z nich si však kvůli obavám z konfliktu se zaměstnavatelem nepřeje zveřejnit jméno. Podle informací zmíněných pracovníků mladoboleslavské firmy už Škoda vyzkoušela pro novou octavii také silný benzinový turbomotor 1.8 s výkonem 132 kilowattů.

Dalších změn se octavia dočká zhruba za tři roky. To se objeví zcela nová generace tohoto modelu. Škoda Fabia Combi se pravděpodobně představí letos v říjnu v Paříži, kde se uskuteční významný autosalon.

"Zadní svítilny zůstanou stejné jako u krátké fabie - podobně jako tomu bylo u felicie a formana. Jen páté dveře budou uzavírat kombíka pod malinko jiným úhlem než u pětidveřové fabie," dodává jeden z utajených informátorů.

Také Škoda Fabia sedan už je hotová, ale její podzimní premiéra je méně jistá než u vozu Combi. Ani dosavadní nabídka motorů pro fabii zatím nemusí být kompletní. Kromě litrové verze vyzkoušela Škoda také benzinový motor 1.2. A u turbodieselové verze fabie testovala slabší variantu s označením 1.7 TDI.

Už v červenci se však v nabídce Škody objeví Fabia 1.9 TDI. Někteří zaměstnanci mladoboleslavské Škody Auto již přišli do kontaktu se zcela novým modelem střední třídy, který se neobjeví dřív než v příštím roce.

"Je o osm centimetrů delší než Volkswagen Passat, na pohled vypadá jako o dost zvětšená Škoda Octavia. Ani k passatu, ani k Audi A6 bych ale chystanou novinku nepřirovnal," tvrdí člověk, který už nový automobil viděl.

Spekulace o dalších chystaných modelech - třeba o velkoprostorové fabii nebo o terénním autě - nikdo z mladoboleslavské Škodovky nepotvrzuje. "Často takové zprávy dostáváme zvenčí, ale zatím se ve firmě nic podobného nepřipravuje.

Kromě fabie s rolovací střechou, která bude jakýmsi polokabrioletem. Takový vůz automobilka odzkoušela," doplňuje zaměstnanec továrny.

Podobu Fabie Combi automobilka tají, její design však podle všeho nebude vzdálený této fotomontáži (12. července 2000).

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.