Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bublina v pohybu: elektrický odvaz se jmenuje Pop

aktualizováno 
Korejská automobilka se rozhodla přivézt do Paříže čistokrevný koncept. Designérská hvězda jménem Peter Schreyer, která naplno září ze svého frankfurtského sídla evropské centrály značky, si jenom hrála a vznikl z toho bublinovitý minimalisticky pojatý "smart". Když ale Kia představí koncept, nebývá to jen plácnutí do vody. Že by se chystala příruční městská kabelka?

Minimalisticky pojatou pochromovanou "bublinu" pohání elektromotor. Nezdá se to, ale dovnitř třímetrového auta se vejdou tři cestující. Což je na auto s rozvorem (vzdálenost náprav) 205 centimetrů skvělý výkon.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Padesátikilowattový elektromotor má 190 newtonmetrů kroutícího momentu. Kia slibuje dojezd 160 kilometrů, nabíjení trvá šest hodin, s rychlonabíječkou 30 minut. Jednou ze specialit interiéru je asymetrické umístění zadní sedačky. Přístrojový štít se zmenšil do speciálního displeje (TOLED). Když není třeba, je průhledný, za jízdy zobrazuje rychlost, nabití lithium polymerových baterií a další provozní údaje. V autě je jen jediné tlačítko, všechno ostatní se ovládá přes dotykový displej.

"Koncept jako je POP mohl vzejít pouze od nás," vysvětluje Gregory Guillame, hlavní designér Kia Europe. "Designéři mají jen velmi zřídka šanci začít s čistým listem papíru a je skvělé být v pozici, kdy můžete pracovat s takovouto svobodou," dodává a svěřuje se, že za ním chodí designéři od konkurence a volnost, kterou u Kie má, nahlas závidí.

Kia Pop
Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.