Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí merivě se budou dveře otevírat na opačnou stranu

  12:00aktualizováno  12:00
Opel Meriva - známe ho jako hranatou krabičku s nekonečně variabilním a praktickým interiérem, která si dobře vede ve statistikách bezporuchovosti. Občas možná trochu opomíjený model se v Ženevě dočkává konceptu, který ukáže něco z jeho nástupce.

Opel Meriva Concept | foto: Opel

Na novou generaci si musíme ještě chvilku počkat, Meriva Concept ale ukazuje, jakým směrem by se pojetí malého MPV Opelu mohlo ubírat.

Designem vychází ze studie Flextreme, která se představila před půl rokem ve Frankfurtu (FOTOGALERIE ZDE). Rozmáchlými liniemi a nebojácnými detaily hýří i jeho pokračovatel. Uvidíme, jakou odvahou budou hýřit manažeři Opelu při schvalování sériové verze.

Vše (ne)říkající prohlášení Marka Adamse, viceprezidenta GM Europe odpovědného za design, zní takto: "Studie Meriva Concept jasně ilustruje, jak lze nový designérský jazyk automobilky Opel využít při vytváření výrazných, svěžích řešení v segmentu monocabů." Nezbývá tedy, než se nechat překvapit.

Opel říká, že některé designérské prvky na zádi vozu – především koncová světla – se odvolávají na chystanou insignii, nový model, který se oficiálně představí již v létě tohoto roku a bude se prát o zákazníky třeba i s novým superbem.

Nejdůležitější prvek, na který budou ke stánku rüsselheimského výrobce lákat návštěvníky, se jmenuje FlexDoors.

Patentovaný systém se dá taky "hezky česky" nazvat "dveře proti větru". Zadní pár dveří se totiž otvírá opačně, než jak jsme dnes u moderních aut zvyklí. Dveře jsou uchycené vzadu a otevírají se protisměrně vůči konvenčně provedeným předním dveřím.

Na podobné řešení nás automobilky lákají na konceptech už několik - možná i desítek - let. Když pak dojde na produkční praxi, je ale všechno jinak. Když totiž chybí prostřední sloupek u velkého auta, potýkají se konstruktéři se sníženou tuhostí karoserie, problematické to také bývá s bezpečností v případě bočního nárazu.

Merivě Concept tak prostřední (B) sloupek zůstal (stejně to vyřešili konstruktéři Rolls-Royce u majestátní limuzíny Phantom), i tak má zvolená konstrukce kupu pozitiv. Zůstala zachována pasivní bezpečnost a přední i zadní dveře lze otvírat nezávisle na sobě.

Mnohem snazší má také být bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Konstruktéři Opelu také tvrdí, že nastupování a vystupování je nejenom elegantní, ale pocitově mnohem přirozenější.

Vzadu zavěšené zadní dveře, které se otevírají až v devadesátistupňovém úhlu, také umožňují využít pro nastupování nejvyšší místo vozu (tedy uprostřed karoserie) a vstupní profil neomezují ani podběhy zadních kol jako u konvenčně otvíraných dveří.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.