Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucí merivě se budou dveře otevírat na opačnou stranu

  12:00aktualizováno  12:00
Opel Meriva - známe ho jako hranatou krabičku s nekonečně variabilním a praktickým interiérem, která si dobře vede ve statistikách bezporuchovosti. Občas možná trochu opomíjený model se v Ženevě dočkává konceptu, který ukáže něco z jeho nástupce.

Opel Meriva Concept | foto: Opel

Na novou generaci si musíme ještě chvilku počkat, Meriva Concept ale ukazuje, jakým směrem by se pojetí malého MPV Opelu mohlo ubírat.

Designem vychází ze studie Flextreme, která se představila před půl rokem ve Frankfurtu (FOTOGALERIE ZDE). Rozmáchlými liniemi a nebojácnými detaily hýří i jeho pokračovatel. Uvidíme, jakou odvahou budou hýřit manažeři Opelu při schvalování sériové verze.

Vše (ne)říkající prohlášení Marka Adamse, viceprezidenta GM Europe odpovědného za design, zní takto: "Studie Meriva Concept jasně ilustruje, jak lze nový designérský jazyk automobilky Opel využít při vytváření výrazných, svěžích řešení v segmentu monocabů." Nezbývá tedy, než se nechat překvapit.

Opel říká, že některé designérské prvky na zádi vozu – především koncová světla – se odvolávají na chystanou insignii, nový model, který se oficiálně představí již v létě tohoto roku a bude se prát o zákazníky třeba i s novým superbem.

Nejdůležitější prvek, na který budou ke stánku rüsselheimského výrobce lákat návštěvníky, se jmenuje FlexDoors.

Patentovaný systém se dá taky "hezky česky" nazvat "dveře proti větru". Zadní pár dveří se totiž otvírá opačně, než jak jsme dnes u moderních aut zvyklí. Dveře jsou uchycené vzadu a otevírají se protisměrně vůči konvenčně provedeným předním dveřím.

Na podobné řešení nás automobilky lákají na konceptech už několik - možná i desítek - let. Když pak dojde na produkční praxi, je ale všechno jinak. Když totiž chybí prostřední sloupek u velkého auta, potýkají se konstruktéři se sníženou tuhostí karoserie, problematické to také bývá s bezpečností v případě bočního nárazu.

Merivě Concept tak prostřední (B) sloupek zůstal (stejně to vyřešili konstruktéři Rolls-Royce u majestátní limuzíny Phantom), i tak má zvolená konstrukce kupu pozitiv. Zůstala zachována pasivní bezpečnost a přední i zadní dveře lze otvírat nezávisle na sobě.

Mnohem snazší má také být bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Konstruktéři Opelu také tvrdí, že nastupování a vystupování je nejenom elegantní, ale pocitově mnohem přirozenější.

Vzadu zavěšené zadní dveře, které se otevírají až v devadesátistupňovém úhlu, také umožňují využít pro nastupování nejvyšší místo vozu (tedy uprostřed karoserie) a vstupní profil neomezují ani podběhy zadních kol jako u konvenčně otvíraných dveří.

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz