Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Budoucnost aut je v hybridech a Číně

aktualizováno 
Analytici se pokusili předpovědět, co nás v letošním roce čeká v automobilovém průmyslu 2008. Těšit se můžeme na klesající spotřebu aut, alternativní pohonné hmoty a stále rostoucí čínský trh.

Hybridům bude patřit letošní rok - studie hybridní toyoty | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Firmy se soustředí na hledání alternativních paliv a zároveň budou pružně reagovat na současnou poptávku po levných automobilech a hybridních vozech. Vyplývá z průzkumu společnosti KPMG, ve kterém se vyjadřovalo 113 vrcholových manažerů jednotlivých automobilek či jejich dodavatelů z celého světa.

Levná auta a hybridy
V horizontu pěti let lze očekávat významný nárůst prodejů a tržního podílu nejlevnějších automobilů a hybridních vozů. To potvrdilo 81 procent oslovených. Právě do vozů s alternativním či hybridním pohonem vkládají dotazovaní velké naděje. Pro rok 2008 odhaduje celkem 25 procent dotazovaných nárůst prodejů na 600 až 700 tisíc a dalších 27 procent dokonce až na hranici 800 tisíc kusů.

"Výsledky průzkumu ukazují, že firmy jsou si dobře vědomy požadavků svých zákazníků. Ti se stále častěji přiklánějí nejen k bezpečným a kvalitním vozům, ale také hledí na ekonomickou stránku provozu automobilů. Automobilový průmysl čeká velká výzva v podobě hledání nových alternativních pohonných hmot a investic do jejich vývoje,“ říká Andrew Sutherland, ze KPMG Česká republika odpovědný za automobilový průmysl.

Kvalita bude dle oslovených manažerů hrát ve výběru vozu stále nejdůležitější roli. V rámci průzkumu si to myslí přibližně osm z deseti oslovených odborníků. Spotřebitelé se ale budou stále více přiklánět k vozům s nízkou spotřebou – tento parametr se tak v pomyslném žebříčku důležitosti dostane na úroveň kvality. Mezi další kritéria budou tradičně patřit bezpečnost a cenová dostupnost. Hitem se mají stát vozy na alternativní paliva, jejichž význam se podle průzkumu meziročně zvýšil o 12 procent.

Trendem, který automobilový průmysl čeká, by mělo být spojování, akvizice a tvorba aliancí.

"Automobilový průmysl prošel v uplynulých letech určitou stagnací, nyní se ale zaměřuje na další vývoj a investice do nových technologií. Manažeři si dobře uvědomují, že je nutné zachovat kvalitu produkce, ale zároveň zvýšit efektivitu výroby a zachytit trendy," říká Andrew Sutherland a dodává,"nové technologie a hledání alternativních paliv totiž nabízí možnosti, jak se odlišit od konkurence, ale zároveň naplnit představy samotných spotřebitelů o ideálním voze."

Čína dostihne USA, ale možná bude mít problémy
Růst automobilového trhu v Číně vedl 58 procent respondentů k závěru, že se prodej aut na čínském trhu může během příštích pěti let vyrovnat prodeji ve Spojených státech. Odborníci jdou však s odhadem ještě dál a počítají během následujících šesti až deseti let s významným nárůstem prodeje čínských automobilů na samotném americkém trhu (74 procent). Zároveň však upozorňují, že výsledkem mohou být rovněž problémy s nadprodukcí. Bezmála 45 procent oslovených se vyjádřilo, že očekává v Číně během pěti let problémy spojené s nadprodukcí.

Kromě Číny vidí respondenti největší potenciál v růstu zákaznické poptávky v Indii a Rusku.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.